خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سفیر فرانسه مطرح شد:

تقویت رابطه دانشگاه تهران با دانشگاههای فرانسوی

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۹۳۸

سفیر فرانسه در دیدار با رئیس دانشگاه تهران تقویت روابط گسترده و بالاتر بین دانشگاهی و ایجاد رشته‌هایی به زبان فرانسه در حوزه علوم پایه، مهندسی و هوش مصنوعی را خواستار شد.

به گزارش ایلنا، فیلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در تهران و هیأت همراه، ۱۱ تیر ۱۳۹۸ در دیداری با رئیس و مسئولان دانشگاه تهران درباره مسائل مختلف گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، ضمن خوش‌آمدگویی از حمایت‌های سفارت فرانسه و به ویژه شخص سفیر در برگزاری کنفرانس AUF در دانشگاه تهران قدردانی کرد.

وی، با اشاره به توافق با مدیر منطقه خاورمیانه آژانس فرانکو فونی، در حاشیه کنفرانس AUF در خصوص رشته‌های هوش مصنوعی و آموزش الکترونیکی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی این موضوعات را مورد توجه دانشگاه تهران برشمرد.

رئیس دانشگاه تهران، در بخش دیگری از سخنان خود به بیان سابقه طولانی همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه‌های فرانسه پرداخت و حضور ایرانی‌ها در اشکال مختلف در حوزه‌های مختلف از جمله آکادمیک و علمی؛ وجود آثار معماران مشهور فرانسوی در بناهای ایرانی؛ توسعه همکاری در حوزه علم و فناوری؛ کمک به حل مشکلات انجمن ایران‌شناسی فرانسه؛ جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی برای تحصیل در رشته‌هایی به زبان فرانسه در دانشگاه تهران را از جمله اقدامات و همکاری‌های صورت گرفته نام برد.

همچنین در ادامه دکتر نیلی احمدآبادی به موضوعات دیگری از جمله استقبال از پیشنهاد ایجاد کنسرسیوم در چارچوب همکاری‌های سازمان‌یافته و برگزاری جلسات در بازه‌های مشخص با دستور جلسات مشخص؛ اضافه کردن مؤسسه تحقیقاتی CNRS فرانسه در کنسرسیوم دانشگاه تهران و دانشگاه‌های فرانسه؛ اهمیت دادن به موضوعات آب، انرژی و تغییر اقلیم و مانند آن با توجه به اهمیتی که در دانشگاه تهران برخوردار هستند و همکاری در این زمینه و روند اخذ ویزا برای هر دو طرف ایرانی و فرانسوی اشاره کرد.

فیلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در تهران، نیز با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس AUF در دانشگاه تهران، با همکاری همکاران دانشگاهی، این کنفرانس را فرصت مناسبی برای همکاری با موضوع «بین‌رشته‌ای» با دانشگاه‌های فرانسه و فرانسه زبان برشمرد.

وی جایگاه دانشگاه تهران و عضویت آن در AUF به عنوان اولین دانشگاه ایرانی را زمینه‌ای برای به عضویت درآمدن دیگر دانشگاه‌های ایران در این آژانس دانست.

به گفته سفیر فرانسه در تهران، هوش مصنوعی و آموزش الکترونیکی، موضوعات بنیادی در همکاری بین دانشگاه‌های دو کشور است که این موضوع می‌تواند در طرح جندی‌شاپور نیز مورد توجه قرار گیرد.

تیه بو، در ادامه با یادآوری نتایج مثبت و کاربردی دیدار دوم رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و فرانسه در سال ۲۰۱۸ خاطر نشان کرد: «این دیدار منجر به ایجاد دوره‌های مشترک، ارائه بورس، دیپلم‌های مشترک و همکاری‌های دیگر شده است. هم‌چنین گفتگو با مدیران ENSAM در باب همکاری با دانشگاه تهران در رشته مهندسی صنایع نتایج مثبتی را به همراه داشته است».

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت روابط گسترده و بالاتر بین دانشگاهی؛ ایجاد رشته‌هایی به زبان فرانسه در حوزه علوم پایه، مهندسی، هوش مصنوعی و مانند آن، ایجاد کنسرسیومی متشکل از چند دانشگاه مطرح فرانسه با دانشگاه تهران برای ایجاد رشته‌هایی در حوزه مهندسی صنایع و … به زبان فرانسه در دانشگاه تهران؛ ادامه روند برگزاری کنفرانس‌های فرانسوی در ایران؛ بهره‌مندی از حمایت‌های انجمن ایران‌شناسی فرانسه به عنوان نهادی پژوهشی نه اقتصادی با حمایت دانشگاه تهران و برگزاری دور سوم دیدارهای دانشگاه‌های برتر ایران و فرانسه در سال ۲۰۲۰ در ایران با موضوع توسعه همکاری دانشگاهی را خواستار شد.

دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، نیز در این جلسه درباره پذیرش دانشجویان فرانسوی در رشته علوم سیاسی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برای سال جاری سخنان خود را ارائه کرد.

هم‌چنین دکتر محمود کمره‌ای، رئیس دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران، در زمینه مشکلات پرداخت هزینه و افزایش آن برای دانشجویان ENSAM مطالبی را ارائه داد و ابراز امیدوار کرد که با حمایت دانشگاه تهران و سفارت فرانسه، این‌گونه مشکلات حل شود.

در پایان این دیدار دو طرف با ابراز خرسندی از جلسه نسبت به رسیدن به نتایج مثبت در آینده ابراز امیدواری کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز