خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

شهرداری ساختمان‌هایش را ایمن کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۴۱۴

عضو شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران به دلیل آنکه خود صادر کننده پروانه ساختمانی و‌ پایان‌کار است خود را ملزم به ایمن سازی ساختمان هایش نمی‌بیند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا صدراعظم نوری در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تعیین تکلیف پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار همه ساختمان‌های در تملک شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران خود را ملزم نمی بیند که ساختمان‌هایش را ایمن کند زیرا خود صادر کننده پروانه ساختمانی و‌پایان‌کار است این الزام را برای خود نمی‌بیند، در حالی که شهرداری باید اولویت ایمن‌سازی را به ساختمان‌های خودش بدهد.

وی در ادامه افزود: ما هم به عنوان شورای شهر که کار سیاستگذاری انجام می‌دهیم باید از ضابطه‌مند شدن شهرداری حمایت کنیم.

نوری با تاکید بر اینکه برای صدور پروانه و پایان‌کار هزینه زیادی به شهرداری تهران تحمیل نمی‌شود اظهار داشت: زیرا بخش بزرگی از این هزینه‌ها مربوط به هزینه‌های شهرسازی است که شامل ساختمان‌های ساخته شده شهرداری نمی‌شود.

نوری با بیان اینکه بخشی از ساختمان‌های ساخته شده شهرداری در قالب طرح مشارکتی بوده است،اضافه کرد:در نتیجه ضروری است وضعیت مالکیت این ساختمان‌ها  هم در قالب طرح مشارکتی مشخص شود.

نوری در انتها با تاکید بر اینکه اجرای این طرح سبب درآمدزایی برای شهرداری می‌شود افزود: اجرای این طرح ارزش افزوده املاک را بیشتر می‌کند، در نتیجه طرحی گره‌گشا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز