خبرگزاری کار ایران

معرفی لباس‌های سنتی ایران و افغانستان در فستیوال راه‌ابریشم کانادا

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۳۴۸

لباس‌های سنتی ایران و افغان در فستیوال راه ابریشم ونکوور در کانادا معرفی و نمایش داده شد.

به گزارش ایلنا، همواره زمینه‌های توسعه روابط فرهنگی، شناسایی ارزش‌ها و اشتراکات و نیز معرفی میراث و دیگر ارزش‌های مشترک فرهنگی میان ایران و افغانستان وجود داشته و در این میان، سبک پوشش یکی از مهم‌ترین جلوه‌گاه‌های این اشتراکات است.

معرفی لباس‌های سنتی ایران و افغانستان در فستیوال راه ابریشم ونکوور کانادا از مهم‌ترین اخبار حوزه مد و لباس طی هفته گذشته بود که بدون شک تداوم این رویدادها می‌تواند در معرفی و ترویج هویت فرهنگ مدار ایران و دیگر کشورهای منطقه اثرگذار باشد.

در این رویداد، نمایشی از لباس‌های سنتی ایران و افغانستان توسط سارا تبریزی و گروه او در فستیوال سالانه راه ابریشم ونکوور کانادا به اجرا گذاشته شد.

فستیوال راه ابریشم باهدف ایجاد رابطه و تعامل بیشتر میان فرهنگ‌های مختلفی در کشور کانادا برگزار و در این رویداد، گروه‌های مختلف هنری از کشورهایی چون ژاپن، ایران، روسیه، چین، هند، بلغارستان، مالزی، اسپانیا، قزاقستان، تایلند، مراکش و ایتالیا حضور به هم رساندند.

سارا تبریزی در خصوص این اجرا ضمن توضیح در مورد پیشینه هرکدام از این لباس‌ها و معرفی آن‌ها درباره لباس خود که نمایشگر فرهنگ و هنر افغانستان است، اظهار داشته است که به‌عنوان یک ایرانی تصمیم گرفته که خود لباس افغانستان بر تن کند تا جدای از ادای احترام به یک کشور همسایه که به زبان فارسی سخن می‌گویند، یک پیوند صمیمانه‌تر بین دو کشور که تشابهات فرهنگی و زبانی بسیار دارند ایجاد کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز