خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای‌شهر بیان کرد:

بعد از اجرای طرح فاضلاب نمی‌گذاریم فرو نشست اتفاق بیافتد/ لزوم جانمایی ۱۲ تصفیه‌خانه محلی تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۳۹۲۱

رییس شورای‌شهر تهران گفت: با اجرای تصفیه‌خانه‌های محلی آب و پساب باید در همان محل مورد استفاده قرار گیرد و این‌گونه آب را مجدد به سفره‌های زیر زمینی باز می‌گردانیم.

به گزارش ایلنا،  بازدید از تصفیه خانه غرب تهران (فیروز بهرام) در برنامه امروز اعضای شورای‌شهر تهران قرار داشت. در این بازدید محسن هاشمی رییس‌شورا، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری، زهرا نژاد بهرام رییس کمیته شهرسازی ، مجید فراهانی رییس کمیته بودجه و شهربانو امانی رییس کمیته ایمنی و حمل‌ونقل شورا حضور داشتند. محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این بازدید حضور داشت.

محسن هاشمی در پایان این بازدید گفت: خوشبختانه پیشرفت روند ساخت این پروژه خوب بوده و با تاخیر کمی در حال تکمیل  است و با توجه به  اینکه اعتبارات مالی خوبی برای آن فراهم شده  می‌توان امید داشت این پروژه به موقع انجام شود.

محسن هاشمی افزود: آنچه درباره اجرای شبکه فاضلاب دارای اهمیت است ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی است که برای تهران ۱۲ تصفیه خانه محلی پیش‌بینی شده که می‌باید جانمایی شوند و زمین در اختیارشان قرار گیرد تا با استحصال آب بتوانیم آب و پساب را در همان محدوده مصرف کنیم و اینگونه آب دوباره به سفره های آب زیر زمینی تزریق می شود.

محسن هاشمی تصریح کرد: کمبود آب دغدغه شورای‌شهر و نمایندگان مردم است و در این راستا  همکاری‌های لازم را با سازمان آب و فاضلاب انجام خواهیم داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: مردم نگران فرو نشست بعد از اجرای فاضلاب نباشند و نمی‌گذاریم این اتفاق بیافتد.

هاشمی با بیان اینکه سازمان آب و فاضلاب برای دریافت تخفیف در نرخ حفاری خطوط آب و فاضلاب درخواست داشته، گفت: این موضوع در سه کمیسیون شورای‌شهر در حال بررسی است و جمع‌بندی آن در صحن شورای شهر انجام می‌شود.

در این جلسه همچنین محمدرضا بختیاری مدیر عامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران نیز گفت: در حال حاضر ۸۴۰ میلیون متر مکعب از سفره های آب زیرزمینی برداشت می کنیم و ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب تزریق می‌شود. یعنی ما با کمبود ۴۰ میلیون متر مکعبی در این زمینه مواجه هستیم. این در حالی است که با اجرای شبکه فاضلاب قریب به ۴۵۰ میلیون مترمکعب دیگر نیز به چاه باز گردانده نمی شود و این یعنی با فرو نشست مواجه خواهیم شد. برای جلوگیری از این امر نیاز داریم شهرداری پساب را از فاضلاب بخرد تا با آبیاری فضای سبز بخشی از این آب به سفر ه ها باز گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه اجرای شبکه فاضلاب در شهر تهران از سرعت خوبی برخوردار بوده و هم اکنون بالغ بر ۷۰ درصد آن اجرا شده است.

گفتنی است، بازدید از تونل فاضلاب، کارخانه سگمنت‌سازی، اجرای مخازن هوادهی بخش هایی مختلف این بازدید را شامل می شد.

به گفته کارشناسان شرکت آب و فاضلاب با اجرای تصفیه خانه های حلی می توان یک منبع پایدار از آب را تامین کرد به ویژه ئدر فصل تابستان که تولید پساب به سبب مصرف بیشتر آب افزایش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز