خبرگزاری کار ایران

سردار لطفی خبر داد:

سرقت میلیاردی از منزل ویلایی در سعادت‌آباد/ باند سارقان مسلح در دام پلیس

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۳۲۵

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند پنج نفره سارقان مسلح با اعتراف به چهار فقره سرقت خبر داد.

به گزارش ایلنا، ساعت 23 یکم خرداد 98 با تماس فردی با مرکز فوریت‌های پلیس 110، مأموران کلانتری 134 شهرک غرب در جریان ورود به عنف پنج مرد جوان ناشناس با سلاح گرم به منزلی ویلایی واقع در محدوده سعادت‌آباد قرار گرفتند.

متهمان خود را از مأموران پلیس پایتخت به سرایدار منزل ویلایی معرفی کرده و پس از ورود به عنف و سرقت اموالی از قبیل طلاجات، وجه نقد، ارز، سکه و تابلو فرش به ارزش تقریبی یک میلیارد تومان از محل گریخته بودند.

پرونده مذکور برای رسیدگی تخصصی و شناسایی متهمان به اداره یکم مبارزه جرایم مسلحانه ارجاع شد.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سارقان با دو دستگاه خودروی سواری پراید با استفاده از تجهیزات پلیسی به منزل ویلایی شاکی که خانمی مسن حدوداً 70 ساله است مراجعه کرده‌اند.

با به صدا در آمدن در منزل، سرایدار در را بر روی متهمان باز کرده و سارقان با معرفی خود به عنوان مأمور پلیس و با تهدید وارد منزل شده، دست و پای سرایدار، شاکی و همسرش را با طناب بسته و سپس اقدام به سرقت اموال وی کرده بودند.

یکی از رهگذران موتورسوار در محل، سارقان را هنگام خروج از منزل مشاهده کرده و به تعقیب یکی از خودروهای آن پرداخته بود.

موتورسوار نیز در یک فرصت مناسب و باتوجه به توقف خودروی سارقان پشت ترافیک چراغ قرمز با داد و فریاد از سایر شهروندان کمک خواسته بود که سارقان با شنیدن صدای این فرد، خودرو را رها کرده و به صورت پیاده از محل متواری شده بودند.

در این حین بخشی از اموال سرقتی در خودرو به جا مانده بود که در نهایت با حضور مأموران کلانتری شهرک غرب، خودرو و اموال کشف شده به پلیس آگاهی منتقل شد.

در ادامه تحقیقات مالک خودروی سارقان و مخفیگاه وی شناسایی و در پایشهای اطلاعاتی مشخص شد که وی سابقه‌دار بوده و پیش از این، به جرم سرقت منزل دستگیر شده است.

در ادامه تحقیقات پلیسی سایر همدستان وی نیز شناسایی شده و کارآگاهان موفق شدند تمام اعضای باند را یازدهم تیر در چندین عملیات پلیسی جداگانه در تهران و استانهای مرکزی کشور شناسایی و بازداشت کنند.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تمام اعضای باند به طور صریح به سرقت مسلحانه از منزل شاکی و معرفی کردن خود به عنوان مأمور اعتراف کرده‌اند.

وی تصریح کرد: متهمان تاکنون به چهار فقره سرقت مشابه نیز اعتراف کرده و عنوان داشتند که پس از سرقت اموال سرقتی را به مالخری فروخته‌اند.

به گفته لطفی متهمان با صدور قرار قانونی توسط مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم مشابه در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مأموران باید برای ورود به منزل حکم قضایی به همراه کارت شناسایی معتبر داشته باشند، از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با اینگونه موارد با سامانه 110 تماس گرفته و موضوع را  به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز