خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر بهداشت به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۸۴۲

​وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالگرد بمباران شیمیایی سردشت بر ضرورت مشارکت جامعه بین المللی برای رهایی از این سلاح ها و محکومیت مباشرین و معاونین کشتار مردم بی دفاع با سلاح های شیمیایی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت به مناسبت فرا رسیدن سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی شهر سردشت و شهادت و جانبازی جمع کثیری از مردم بی دفاع این شهر پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین

هفتم تیر، ۲۸ ژوئن،  برای ملت ایران یادآور روزهای تلخی است که توسط تروریست ها و جنایت پیشگان بین المللی و با حمایت پیدا و پنهان مدعیان دروغین حقوق بشر رقم خورده است، یادمان شهادت ۷۲ تن از عزیزترین فرزندان این ملت در واقعه تروریستی انفجار حزب جمهوری اسلامی و یاد و خاطره مردان و زنان و کودکانی  که در حمله شیمیایی عوامل استکبار جهانی به سردشت، اولین شهر قربانی جنگ‌افزارهای کشتارجمعی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما،  جان خود را از دست دادند و هزاران نفری که رنج و آلام آن را هر روز و هر لحظه تحمل می نمایند، تا قرن ها در تاریخ سرزمینی که مردمان آن بزرگترین قربانیان تروریسم در اعصار اخیر هستند، فراموش نخواهد شد.

 نام سردشت، ایپر و حلبچه مظلوم، یادآور این مهم به جامعه بشری است که تروریسم و بکارگیری سلاح های شیمیایی هر بار با پشتیبانی پیدا و پنهان حامیان بین المللی به وقوع پیوسته و اینک، در سی و دومین سال از کشتار جمعی مردم مظلوم سردشت، جهان شاهد صورت دیگر این رفتارهای ضد بشری در قالب تحریم بازماندگان و جانبازان آن اقدام ضد بشری است.

متاسفانه میراث سردشت و حلبچه هنوز  عبرتی برای جامعه بین المللی نشده و کماکان شاهد کاربرد مواد شیمیایی به عنوان سلاح، تروریسم دولتی، تحریم و تهدید به عنوان ابزار سردمداران امپریالیسم جهانی هستیم.

در این رابطه حفظ و دفاع از حقوق مردم مظلوم سردشت و قربانیان تروریسم و سلاح های شیمیایی، مستلزم رعایت هنجارهای برآمده از کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون سلاح های شیمیایی و محکومیت هرگونه اقدام مغایر با هنجارهای جهانی است و ضرورت دارد جامعه بین الملل مشارکت مجدد خود را در جهت رهایی جهان از شر این سلاح های دهشتناک و تروریسم دولتی و اشکال جدید آن، که عامل رنج و آلام تبعیض آمیز ملت ها است، تقویت کند و با روحیه همکاری، هدف همگانی، تلاش برای دستیابی دائم به جهانی عاری از سلاح های شیمیایی و تروریسم دولتی و تحریم های ظالمانه علیه مردمان و ملت ها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز