خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

ادامه خرید و فروش مواد مخدر در خانه‌های «قمر خانمی» پس از فک پلمپ / رهاسازی معتادان مبتلا به ایدز و هپاتیت در خیابان به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های مسئول

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۶۴۴

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر در برخی خانه‌های معروف به «قمرخانمی» که پیش از این پلمپ شده بود، به ما رسیده است.

سرهنگ محمد بخشنده (رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره فک پلمپ ۲۰ خانه پلاک قرمز در مناطق شوش، مولوی و هرندی گفت: پلیس از ۱۱ دی‌ماه سال گذشته به طور شبانه‌روزی در این منطقه حضور دارد. خانه‌ها، منازل و نقاطی که خرید و فروش انجام می‌شد، همه پاکسازی  و پلمپ شده‌ است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم و مسئولان جمع‌آوری معتادان متجاهر از این منطقه بوده است، تصریح کرد: پلیس در این مناطق علاوه بر اینکه معتادان را جمع‌آوری کرده، مرکز مهر سروش را نیز راه‌اندازی و بخشی از معتادان متجاهر منطقه را در آنجا نگهداری، بازپروری و برای آنها اشتغال‌زایی نیز کرده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ با گلایه‌ از عدم همکاری برخی از سازمان‌‌ها در بهسازی مناطق شوش، مولوی و هرندی خاطرنشان کرد: همه سازمان‌هایی که ادعا می‌کردند، اگر معتادان جمع‌آوری شوند، حتما برای بهبود وضعیت منطقه و همچنین معتادان اقدامات لازم را انجام می‌دهند امروز به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند. گاهی اوقات متاسفانه سازمان‌ها علاوه بر اینکه همکاری لازم را با ما ندارند با پلیس نیز مخالفت می‌کنند.

سرهنگ بخشنده با اشاره به پلمپ ۹۴ باب خانه از منازل پلاک قرمز و معروف به منازل قمر خانمی که بیش از ۸۰۰ اتاق در داخل این منازل بوده و به صورت شبانه‌روزی و ۱۲ ساعته به خلافکاران و مواد فروشان اجاره داده می‌شد، تصریح کرد: گفته شده به دستور یک مقام قضایی، ۲۰ خانه از منازل پلاک قرمز، فک پلمپ شده است، در حالی که دادستانی از این منازل بارها و بارها بازدید کرده و می‌دانند که هیچ خانواده و زن و بچه‌ای در این خانه‌ها زندگی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه‌روزی در این منطقه همچنان حضور دارد، تصریح کرد: از برخی از همین‌‌ خانه‌هایی که فک پلمپ شده است، گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش مواد به ما رسیده است. این خانه‌ها، آلونکی است و رفع پلمپ‌ آنها قطعا اقدامات ما در نزد مردم را زیر سوال می‌برد.

رییس‌ پلیس مواد مخدر تهران بزرگ درباره اقدامات این پلیس در منطقه دره فرحزاد خاطرنشان کرد: در این منطقه یک مرحله عملیات کارهای اطلاعاتی انجام شده است، البته در مجموع ۱۰۰ نفر بیشتر معتاد متجاهر در آنجا نیست. ما باید برای جمع‌آوری این معتادان از منطقه فرحزاد و دیگر مناطق تهران ظرفیت‌های لازم را نیز داشته باشیم. برای جمع‌آوری معتادان از مناطق شوش، مولوی و هرندی ظرفیت ایجاد شد و پلیس نیز اقدامات لازم را در خصوص جمع‌آوری معتادان را انجام داد.

وی ادامه داد: همچنان در تهران با کمبود ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر روبرو هستیم و نزدیک به ۳ الی ۴ هزار نفر نیز افراد منع پذیرش هستند، البته ما در نیروی انتظامی تلاش می‌کنیم، امسال کل تهران را پاکسازی کنیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر از شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند که ۹۰ درصد این افراد از مناطق شوش، مولوی و هرندی بوده‌اند و در مراکزی مانند شفق، مهر سروش و ... نگهداری می‌شوند. اطلاعات این افراد از طریق عنبیه‌هایشان ثبت شده است. البته بسیاری از آنها افرادی هستند که چندین بار دستگیر و از سطح خیابان جمع‌آوری شده‌اند. در این جا یک موضوع وجود دارد، مبنی بر اینکه اگر این افراد ۵۰ بار هم دستگیر شده و دارای سابقه نیز باشند، در پروند‌ه‌هایشان اثرگذار نیست. این افراد چه یکبار دستگیر شده باشند، چه چند بار باز هم به کمپ اعزام می‌شوند، در حالی که براساس قانون افرادی که دارای تعدد سابقه هستند، مجرم بوده و باید به زندان بروند که در حال حاضر این موضوع نیز عملیاتی نمی‌شود.

سرهنگ بخشنده در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اردوگاه‌های کار اجباری برای معتادان متجاهر گفت: برابر قانون معتادان متجاهر توسط پلیس جمع‌آوری و در مرکز غربال، غربالگری می‌شوند که متاسفانه افرادی که دارای بیماری‌های خطرناک مانند ایدز، هپاتیت، بیماری‌های عفونی و روانی هستند، رها می‌شوند و هنوز هماهنگی لازم و ظرفیت برای این افراد ایجاد نشده است و یکی از مشکلات اصلی ما رهاسازی دوباره این افراد در خیابان است و اینکه ما نمی‌توانیم تمام نقاط شهر را پاکسازی کنیم، دقیقا به دلیل همین مشکلات است.

وی ادامه داد: افرادی که به کمپ اعزام می‌شوند، در مراکز کارگاهی ما فعالیت می‌کنند به طور مثال در مرکز مهر سروش کارگاه خیاطی فعال است و افراد در آنجا کار می‌کنند، ساختمان کارگاه آهنگری نیز آماده شده و به زودی فعالیت آنها نیز آغاز می‌شود. یکی از سوله‌های فاز دوم نیز در شهریورماه آماده خواهد شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ درباره تعیین‌تکلیف شدن وضعیت معتادان منع پذیرش گفت: در حال حاضر بین سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت بر اثر این موضوع اختلافاتی وجود دارد، چندین جلسه نیز برگزار شده است. وزارت بهداشت می‌گوید این افراد را که دارای بیماری‌هایی نظیر ایدز، هپاتیت، عفونی و... هستند، در همین کمپ‌ها پذیرش شوند و وزارت بهداشت فقط از نظر دارویی به این افراد رسیدگی می‌کند.

سرهنگ بخشنده در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه مواد مخدر جدید تاکنون وارد بازار نشده است، تصریح کرد: متاسفانه خرید و فروش مواد مخدر و تبلیغات آنها در فضای مجازی است. ما نیز اخیرا یک باند را در فضای مجازی شناسایی کردیم و در همین رابطه نیز دو نفر دستگیر شده‌اند و نفرات بعدی نیز شناسایی شده‌اند. امسال یکی از اولویت‌های ما تقویت فضای مجازی است، چراکه متاسفانه قاچاقچیان به این فضا روی آورده‌اند، از همین‌رو تمرکز ما بر این بخش نیز بیشتر شده است.

به گفته رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بیشترین موادی که در فضای مجازی خرید وفروش می‌شود، مواد صنعتی و ماده مخدر گل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز