خبرگزاری کار ایران

جمالی نژاد:

نیازمند گفتمان و نگاه جدید در مدیریت شهری برای توسعه حمل و نقل پاک هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۱۱۸

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: خوشبختانه شاهد اجرای برنامه های شهرداریهای کلانشهرها و مراکز استانها، شهرهای میانی و کوچک و حتی دهیاریها در زمینه توسعه حمل و نقل پاک و توسعه پیاده راه ها و ترویج دوچرخه سواری با هدف انسان محوری و جایگزینی این موضوع به جای خودرومحوری هستیم.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد که عصر سه شنبه ۲۸ خردادماه در نهمین جلسه پویش حمل و نقل پاک شهرداریها در وزارت کشور سخن می گفت، افزود: خوشبختانه شاهد توجه به ابعاد گوناگون سالم سازی محیط زیست و راهکارهای مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی در افکار عمومی و مراکز علمی و پژوهشی و ساکنان شهرها هستیم که انتظارات از مدیریت شهری را در این حوزه بالا برده است.

وی با بیان اینکه محیط زیست امانت الهی است و در حفظ و حراست آن همگان مسوول هستیم، تصریح کرد: یکی از راهکارهای این مبحث، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور در راستای برقراری تعادل های زیست محیطی است ولی فعالیتها و برنامه های صورت گرفته قطعا کافی نیست و تنوع و افزایش کمی و کیفی برنامه ها و تداوم اقدامات ضروری است.

جمالی نژاد با اشاره به دلسوزی افرادی که دغدغه اکوسیستم سالم و هوای پاک و حفظ طبیعت و محیط زیست دارند، در ادامه این پرسش را مطرح ساخت که چرا با وجود ساخت بزرگراههای متعدد، خیابان سازی، تقاطع های همسطح و غیر هم سطح و ... هنوز هم در شهرها دچار آشفتگی ترافیک و افزایش الودگی های زیست محیطی هستیم؟ و گفت: در این حوزه نیازمند گفتمان جدید و نگاه نو در شهرداریها و روش های جدید اداره شهر توسط دست اندرکاران مدیریت شهری می باشیم.

وی اعضای پویش ملی حمل و نقل پاک شهرداریها را سفیران این عرصه در شهرهای کشور ذکر نمود و ابرازامیدواری نمود که این جریان می تواند شهرهای کشور را در برابر مشکلات این عرصه واکسینه نماید.

وی افزود: ظرفیتهای خوبی در شهرها برای ترویج حمل و نقل پاک وجود دارد که مدیریت شهری باید با هوشمندی و برنامه های کاربردی از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز