خبرگزاری کار ایران

معرفی خیابان نجات‌الهی به عنوان گذر صنایع دستی

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۰۷۴

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: خیابان نجات الهی با حفظ نام به گذر صنایع دستی تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق شناس در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورا با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: روز گذشته روز جهانی صنایع دستی بود و  به همین مناسبت با همکاری شورای شهر، شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز هفته صنایع دستی در خیابان استاد نجات الهی گرامی داشته شد.

حق شناس با بیان این نکته که از آغاز به کار شورای پنجم یکی از محور های مورد اهمیت احیا و توجه به گذرهایی با محوریت گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی بود، افزود: در همین راستا ایجاد پهنه رودکی و 4 گذر نمایش، کتاب، هنر و صنابع دستی مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی تصمیم گرفته شد خیابان نجات الهی به عنوان گذر صنایع دستی معرفی شود افزود: موضوع در کمیسیون نام گذاری  نیز مطرح شده و بر این اساس تابلوی گذر به المان های شهری اضافه شود لذا با حفظ نام خیابان استاد نجات الهی به گذر صنایع دستی تبدیل خواهد شد.

حق شناس در ادامه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که تحت تاثیر تحریم ها قرار دارد ایجاد این گذر  می تواند برای 3 میلیون خانوده ایرانی که مسقیما با صنایع گردشگری در ارتباط هستند  و ارتزاق می کنند، فضا و فرصتی را برای تولید فراهم کند و ایجاد این گذر در خیابان استاد نجات الهی می تواند به عنوان نمادی در این عرصه تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز