خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تامین ۳۵ هزار نیرو برای آموزش و پرورش در مهر ۹۸/ بلاتکلیفی حقوق دانشجومعلمان بعد از استعفای بطحایی

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۰۲۰

رییس دانشگاه فرهنگیان درباره سرانجام رسیدگی به وضعیت حقوقی دانشجومعلمان گفت: قرار بود بعد از عید فطر با وزیر آموزش و پرورش درباره حقوق دانشجو معلمان جلسه داشته باشیم که با استعفای آقای بطحایی مواجه شدیم و حالا گزارشی در این زمینه در دست نداریم.

حسین خنیفر (رییس دانشگاه فرهنگیان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به کمبود ۳۰۰ هزار نیرو در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای مهر ماه سال ۹۸ حدود ۷۰ هزار نیرو کم دارد، اما تا سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۲۰ هزار معلم ما بازنشست خواهند شد، و خیلی از آنها می‌توانند تا پنج سال دیگر هم بمانند. همچنین تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۳۳۰ هزار نفر بازنشست می‌شوند، ولی چون حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از آنها فوق لیسانس دارند، می‌توانند به کار خود ادامه دهند. روی هم رفته با احتساب بازنشسته‌ها آمار کمبود نیرو به ۳۲۰ هزار نفر می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که نباید وزیر آموزش و پرورش در شرایطی که وزارتخانه و سیستم آموزشی کشور با مشکلات زیادی از جمله کمبود نیرو مواجه است، استعفا می‌داد، گفت: ما هنوز اطلاعی در خصوص استعفای وزیر آموزش و پرورش نداریم و خود او باید در این زمینه اظهارنظر کند. ابهامات زیادی در این زمینه وجود دارد و باید مصاحبه‌هایی صورت بگیرد تا بدانیم ماجرا چه بوده است.

خنیفر با اشاره به تامین معلم برای سال تحصیلی جدید توضیح داد: حدود ۲۰ هزار معلم از دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه سال ۱۳۹۸ به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد و این آمار تاکنون سابقه نداشته است. این ۲۰ هزار معلم همگی فارغ‌التحصیل و آماده به کار هستند که در ۳۱ استان و ۱۱۰ مدرسه فعالیت‌شان را آغاز خواهند کرد.

رییس دانشگاه فرهنگیان افزود: علاوه بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی نیز چهار هزار و ۲۰۰ نفر فارغ‌التحصیل دارد که آنها را برای مهر ماه معرفی می‌کند. در این میان حدود ۲۰ هزار نفر از بازنشستگان هم آمادگی ادامه کار دارند، بنابراین خیل عظیمی از نیازهای آموزش و پرورش در زمینه نیرو تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: به طور کلی در مهر سال ۱۳۹۸ حدود ۳۵ هزار نیرو برای آموزش و پرورش تامین خواهد شد. البته در این میان باز کسری نیرو خواهیم داشت که می‎توانیم این کسری را با استفاده از حق‌التدریس‌ها و خرید خدمات جبران کنیم.

خنیفر درباره حقوق دانشجو معلمان گفت: وزیر سابق تا زمانی که بود در هیات دولت، سازمان برنامه و بودجه و در سازمان امور اداری و استخدامی به طور مرتب به دنبال احقاق حق دانشجو معلمان بود و ما به این مساله اعتراف می‌کنیم. قرار بود بعد از عید فطر ما جلسه‌ای در این زمینه داشته باشیم که با استعفای وزیر مواجه شدیم و حالا گزارشی در این زمینه در دست نداریم.

رییس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اعتراض دانشجو معلمان به اجرای ماده ۲۸ و ضریب تعدیل آنها گفت: اجرای ماده ۲۸ و دیگر احکام آن به عهده وزارت آموزش و پرورش است. این اشتباه گاها پیش می‌آید که اجرای قانون و احکام مربوط به دانشگاه است، اما مواردی از جمله استخدام، ترفیع، جذب و افزایش و کاهش حقوق با آموزش و پرورش است نه ما. افراد جذب شده از  طریق ماده ۲۸ نیروی ما نیستند، بلکه ما وظیفه تربیت آنها را داریم و دانشگاه فرهنگیان اجازه ورود به این مسائل را ندارد. درواقع این افراد دانشجوی ما هستند اما جزئیات حکم آنها به آموزش و پرورش مربوط می‌شود.

خنیفر توضیح داد: دانشجویان ما پیش از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار محسوب می‌شوند و ردیف استخدامی‌شان مشخص است، نه اینکه ما بخواهیم نیرو به بدنه دولت اضافه کنیم، بلکه ما نیروی مورد نیاز مدارس را تربیت می‌کنیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان در پایان تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان امسال حدود ۴۰ هزار نفر دانشجو پذیرش کرد و کل دانشجویان دانشگاه ما به ۷۰ هزار نفر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز