خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

ایجاد محدودیت در واردات دستگاه‌های رادیوتراپی به دلیل تحریم‌ها/ اعلام آخرین وضعیت ۴ بیماری که بعد از عمل قلب بیهوش شدند

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۳۹۳

معاون درمان وزارت بهداشت از ایجاد محدودیت در واردات دستگاه‌های رادیوتراپی به دلیل تحریم‌ها خبر داد.

قاسم جان بابایی (معاون درمان وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره کمبود دستگاه‌های رادیوتراپی گفت: ما در کشور با کمبود دستگاه رادیوتراپی مواجه هستیم، چراکه نسبت به آمارهای بین‌المللی تعداد دستگاه‌های رادیوتراپی ما در حد مطلوبی نیست.

وی ادامه داد: یکی از دلایل کمبود دستگاه‌های رادیوتراپی تحریم‌هاست، چراکه در واردات دستگاه‌های رادیوتراپی محدودیت ایجاد شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه با دستور مقام عالی وزارت قرار است تا پایان سال 32 دستگاه به این بخش اضافه کنیم و امیدواریم تا حدودی کمبودها برطرف شود.

جان بابایی همچنین درباره اخبار منتشر شده در خصوص کمبود باتری قلب گفت: مراکزی که در آنجا اعمال جراحی مربوط به باتری قلب انجام می‌شود، مشخص هستند و ما هم سهمیه لازم را به همه مراکز داده ایم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات ما در این بخش با القائات غیرضروری مواجه هستیم که در حال مدیریت این موضوع هستیم تا مراکزی فقط ارائه خدمت دهند که تیم کاملی در این زمینه داشته باشند. هیات امنای ارزی نیز ارز مورد نیاز را برای باتری قلب تامین کرده است. ارزی ضروری تجهیزاتی مانند باتری قلب، پیس میکر و ... کاملا مشخص است و تامین می‌شود و معمولا حداقل برای مدت سه ماه این اقلام را به صورت ذخیره نگهداری می‌کنیم. 

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین درباره چهار بیماری که در بیمارستان قلب پس از عمل جراحی قلب باز به هوش نیامده و به کما رفتند، گفت: ما بلافاصله پس از شنیدن این خبر وارد عمل شدیم و بررسی کردیم که آیا این بیماران توسط یک دکتر معالجه شده‌اند یا خیر و متوجه شدیم که اعمال جراحی این ۴ بیمار توسط ۴ پزشک انجام شده و همچنین داروهای بیهوشی را نیز چک کردیم.

وی با بیان اینکه یک نفر از آنها به هوش آمده است، گفت: مورد مشکوکی در خصوص داروها و تجهیزات پزشکی مشاهده نشد، به گفته بستگان بیماران یکی از آنها از دیابت طولانی و دو بیمار دیگر از نارسایی قلبی و کلیوی رنج می‌بردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز