خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد؛

آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفندماه

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۵۳۷

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند ماه امسال آغاز می شود و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت و در این بازه زمانی، مراکز هدایت عملیات بحران(EOC) دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

به گزارش ایلنا، قاسم جان بابایی با اعلام این مطلب گفت: در طرح سلامت نوروزی همانند سال‌های گذشته، ایستگاه‌‌‌های سلامت در سطح کشور و دانشگاه‌‌‌های علوم پزشکی برپا می‌‌‌شوند و نقشه ارجاع در دانشگاه‌‌ها مشخص شده که مصدومان و بیماران بر اساس اعلام دیسپچ به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌‌های لازم با سازمان نظام پزشکی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و هلال احمر برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که هر سال داریم، کمبود پزشک عمومی است که می‌‌‌توان از نیروهای درمانی و حتی مدیران بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشتی و درمانی به بهترین نحو استفاده کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم بازدیدهای مستمر مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها از مراکز بهداشتی و درمانی، تصریح کرد: همه معاونان وزارت بهداشت در ایام نوروز از استان‌های مختلف بازدید می‌کنند و انتظار داریم که اعضای هیات رییسه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز از این مراکز بازدید کنند.

جان بابایی ادامه داد: در ایام نوروز بیمارستان‌های بخش خصوصی حتما باید تمام ظرفیت اورژانس و ۵۰ درصد از ظرفیت بخش‌های بیمارستانی را فعال نگه داشته باشند و تمام درمانگاه‌های شبانه‌روزی مکلف هستند که در طول ایام فعال باشند.

وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی در ایام تعطیلات نوروزی انجام شده و در هر استان و دانشگاه علوم پزشکی یک یا دو بیمارستان باید خدمات دندانپزشکی شبانه ارائه دهند.  

معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: آمبولانس‌های اورژانس زمانی که بیماران و مصدومان را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحویل می‌دهند باید به سرعت ترخیص شوند و هر بیمارستانی که اقدام به نگه داشتن آمبولانس کند، در اعتباربخشی دچار مشکل می‌شود. همه موسساتی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز گرفته‌اند، باید بخش‌های تصویربرداری شبانه‌‌‌روزی فعال داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز