خبرگزاری کار ایران

سلیمی خبر داد:

فوت ۹ نفر بر اثر حوادث جوی در کشور/امدادرسانی در ۶ استان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۴۸۶

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه امدادرسانی به مناطق متاثر از حوادث جوی در ۶ ا ستان کشور همچنان ادامه دارد، گفت: به ۲۰۵۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده و ۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت امداد رسانی به مناطق متاثر از حوادث جوی سیل و رعد و برق از ٢٤ اردیبهشت لغایت اول خرداد، گفت:١٧ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، مرکزی و یزد متاثر از حوادث جوی بودند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، ادامه داد: در ٨٣ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین به ٢٠٥٠نفر امدادرسانی شده است همچنین اسکان اضطراری برای ٣٣٩ نفر آماده شده و ٨٣ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به انتقال ٧ نفر به مراکز درمانی تصریح کرد:  براثر این حوادث ٩نفر جان خود را از دست داده‌اند. ٥ نفر از این افراد بر اثر وقوع سیل در کاشان، میبد، سربیشه فوت شده‌اند همچنین ٣نفر درایلام ،چهارمحال و بختیاری و مرکزی بر اثر برخورد صاعقه و ١نفر نیز در آذربایجان شرقی به دلیل ریزش کوه جان خود را از دست داده‌است.

سیلمی خاطرنشان کرد: تخلیه آب از ١٥٩ واحد مسکونی صورت گرفته و همچنین ٤٨ دستگاه از مسیر سیلاب رها سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ١٩٨ تیم شامل ٧٨١ نفر در این عملیات حضور داشتند، ادامه داد: ١٢٢ دستگاه چادر، ٤٦٠ تخته پتو، ٢٢٠ تخته موکت، ١٣٣ کیلوگرم نایلون، ٢٢٠بسته غذایی و  ١٠٧قوطی کنسروجات توزیع شده است.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات امدادرسانی در استان‌های ایلام، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز