خبرگزاری کار ایران

تابستان امسال پروانه شکار صادر نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۱۰۸

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه بررسی وضعیت قرق‌های اختصاصی کشور (مناطق حفاظت شده مردمی) گفت: در تابستان امسال پروانه شکار برای چهارپایان صادر نخواهد شد.

به گزارش ایلنا حمید ظهرابی گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که به استان‌های کشور شده، صدور پروانه شکار چهارپایان تنها در صورتی انجام می‌شود که مطالعات جمعیت شناسی در مناطق انجام شود و صدور پروانه شکار لزوماً بر پایه مطالعات جمعیت شناسی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ابلاغیه اخیرا به استان‌ها ارسال شده است و در این مدت کم امکان انجام این مطالعات وجود ندارد پس در تابستان سال جاری هیچ پروانه شکاری صادر نخواهد شد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: قرق‌های اختصاصی نیز مکلف به انجام مطالعات ظرفیت برد شده‌اند که این مطالعات در حال انجام است.

ظهرابی تأکید کرد: از این پس انجام مطالعات دقیق جمعیت‌شناسی با همکاری مراکز دانشگاهی مبنای تصمیم‌گیری نهایی برای صدور پروانه شکار خواهد بود که از سال جاری اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر پستانداران، صدور پروانه شکار و صید برای پرندگان و ماهیان آب‌های داخلی نیز منوط به انجام مطالعات و تعیین ظرفیت قابل بهره‌برداری پایدار است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در علم روز حفاظت حیات وحش، توجه به بهره‌برداری پایدار در راستای پایدارسازی حفاظت ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حاظت محیط زیست، وی گفت: در اهداف کنوانسیون تنوع زیستی بهره‌برداری پایدار از منابع تنوع زیستی و بهره‌مندی عادلانه ذینفعان از منافع حاصل از تنوع زیستی مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز