خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده:

آموزش یک ‌سویه به زنان یا مردان موجب ایجاد شکاف در جامعه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۵۷

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: آموزش یک ‌سویه به زنان یا مردان تنها شکاف در خانواده و جامعه را ایجاد یا تشدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، فریبا نظری در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: در اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان در خصوص مشاغل خانگی تا قبل از ورود افراد به بازار کسب و کار با کسانی مواجه هستیم که شاید متوجه توانایی خود در کسب درآمد نیستند. لذا آشنایی با قواعد مالی و کسب و کار ندارند. پس ضروری است در گام نخست اعتماد به‌نفس و باور درونی این موضوع را با مداخلات تسهیل‌گرایانه برای آنان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه دیده شده که گروهی از زنان خانه‌دار که توانمندی تولید محصولاتی از طریق صنایع ابتدایی خانگی را دارند، بدون آگاهی از قواعد و مبانی فکری حوزه کسب و کار و تجارت وارد بازار کار می‌شوند، تسهیلات ریالی دریافت می‌کنند و این امر گرفتاری‌هایی را برایشان به دنبال دارد.

نظری افزود: در طرح توانمندسازی زنان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی نیز باید مجموعه‌ای از آموزش‌ها و مهارت‌های فردی و اجتماعی داده شود و به ظرفیت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تجهیز این مناطق به کتابخانه‌های سیار و پارک‌های بانوان توجه کرد.

وی با اشاره به شعار دفتر زنان و خانواده وزارت کشور در سال ۹۸ که رونق تولید، تحکیم خانواده و توسعه پایدار است و دستور صریح عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور- در سال گذشته مبنی بر شناسایی واحدهای تولیدی دچار چالش و مشکل‌دار گفت: طولانی شدن مراحل اداری و زمان بررسی مشکلات این واحدها و بنگاه‌های تولیدی در کارگروه توسعه و اشتغال استان‌ها یکی از مسائل مهمی است که کارگروه بانوان و خانواده استانداری‌ها مکلف و موظف به رفع آن هستند.

مشاور وزیرکشور در امور زنان همچنین بر تشکیل به‌موقع و رفع مشکلات واحدهای تولیدی زنان کارآفرین و تولیدکننده از طریق کارگروه توسعه و اشتغال استانداری تاکید کرد.

نظری با اشاره به مکاتبه‌ سال گذشته با استانداران مبنی بر درخواست ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی و موظف کردن آن‌ها برای خرید هدایا در مناسبت‌های مختلف با رعایت اولویت خرید صنایع دستی خاصه تولیدات زنان استان، تاکید کرد: این مهم در سال جاری نیز همچنان توسط استانداران مورد عنایت و اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بهتر است سیاستگذاری و اجرای برنامه‌های حوزه بانوان در استان‌ها با رویکرد و فهم مشترک و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برگزار شود تا از موازی کاری‌ها در این حوزه جلوگیری شود و افزایش توانمند سازی این قشر از جامعه را به همراه داشته باشد.

مشاور وزیرکشور در امور زنان با تأکید بر اینکه زمان آگاهی‌رسانی و آموزش یک‌سویه به زنان و مردان در خصوص حقوق فردی و اجتماعی به سر رسیده است و آموزش و آگاهی‌بخشی مسائل باید در یک عرصه و میدان به افراد خانواده شامل زن، مرد و کودکان انجام شود، گفت: آموزش یک ‌سویه به زنان یا مردان تنها شکاف در خانواده و جامعه را ایجاد یا تشدید می‌کند. اگر خواهان حال خوب جامعه هستیم باید حال اعضای خانواده هم زن هم مرد و به ویژه کودکان خوب باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور نظری در پایان بر بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری مفاخر و مشاهیر در استان مرکزی تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز