خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش:

برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی تقویت‌کننده هویت ایرانی و اسلامی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۱۹۲

وزیرآموزش‌وپرورش در آیین گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش‌آموزی اظهار کرد: سازمان‌ها، شهرداری‌ها و ارگان ها امکانات را برای خودشان نگه داشته اند و باید درب سالن‌های ورزشی و اردوگاه‌هایشان باز شود تا مربیان از این امکانات برای جامعه پذیری دانش آموزان استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی در آیین گرامیداشت بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش‌آموزی و تجلیل از مربیان برتر با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی در کنار سایر تشکل‌های حوزه آموزش‌وپرورش برای خدمت به دانش آموزان شکل‌گرفته است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای آموزش‌وپرورش، آموزش مهارت‌های اجتماعی، شناختی و جامعه‌پذیری است و برخی از صاحب‌نظران معتقد هستند که جامعه‌پذیر کردن یعنی دانش آموزان در طی دوران رشد خود  با ارزش‌ها و باورهای اجتماع خود آشنا و آن را تعمیق ببخشند.

بطحایی تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی یکی از خطیرترین وظایف وزارت آموزش‌وپرورش را بر عهده دارد و برای همین در دولت دوازدهم فعالیت‌های پرورشی جدی‌تر گرفته‌شده است چراکه یکی از مهم‌ترین اهداف پرورش دانش آموزان است.

وی در ادامه اضافه کرد: دانش آموزان باید بامهارت مختلف آشنا شوند و مؤلفه‌های تربیتی را بشناسند و یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های اجتماعی در معرض خطر قرار  گرفتن  هویت فرزندان ما و باورهایی که ریشه در تمدن ایرانی و اسلامی دارد، است.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی از مهم‌ترین تشکل‌های دانش آموزی است که مأموریت اصلی‌اش ترویج مداوم جامعه‌پذیری به دانش آموزان است و مهم‌ترین بستر این مأموریت، فعالیت‌های اردویی است که دانش آموزان در کنار همدیگر یاد می‌گیرند که چگونه بهتر زندگی کنند.

بطحایی بابیان اینکه این همان حلقه مفقوده‌ای است که در آموزش‌وپرورش به آن کم‌توجه شده است، گفت: سازمان دانش‌آموزی باید به‌صورت جدی تقویت شود و در گرامیداشت هفته مقام معلم مقام معظم رهبری مجدداً تأکید بر این موضوع داشتند.

وی با اشاره به اینکه جامعه ای موفق است که هویت خودش را باور دارد، افزود: متأسفانه وقت دانش آموزان را صرف کارهایی می‌کنیم که وظیفه اصلی آموزش‌وپرورش نیست و جامعه‌ای که می‌خواهد به هدف تربیت دانش آموزان با هویت برسد باید تمام داشته‌های خود را صرف این مسیر کند.

وزیر آموزش‌وپرورش اذعان کرد: متأسفانهسازمان‌ها، شهرداری‌ها و ارگان ها امکانات را برای خودشان نگه داشتند که در بسیاری از فصول سال استفاده‌ای هم نمی‌کنند.

بطحایی در ادامه گفت: امروز باید برای این موضوع سرمایه‌گذاری انجام بگیرد و درب سالن‌های ورزشی و اردوگاه‌ها باز شود تا مربیان از این امکانات استفاده کنند.

وی بابیان اینکه فضای مجازی زمان زیادی از انسان امروزی را می‌گیرد، گفت: فضای مجازی فرصت‌های خوبی دارد که باعث پیشرفت، خلاقیت و شناخت بیشتر از مسائل می‌شود که در کنار این موارد خطراتی هم دارد و نه‌تنها دانش آموزان بلکه بزرگ‌ترها هم در معرض خطر و تهدیدهای فضای مجازی هستند و باید با این خطرات آشنا شویم و مکانی که می‌توانیم دانش آموزان را با این خطرات آشنا کنیم سازمان دانش‌آموزی و تشکل‌ها است.

بطحایی گفت: تمام برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی باید تقویت‌کننده هویت ایرانی و اسلامی باشد و این علت وجودی تشکل‌های دانش‌آموزی است که آن‌ها را با هویت خود آشنا کنند و آنان این سرمایه ارزشمند را بشناسند البته این ارزش‌ها را بازور هم نمی‌توانیم به آنان تحمیل کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: دانش آموزان اگر زیبایی‌های این سرمایه را بدانند حتماً از آن محافظت می‌کنند و جامعه‌ای در دنیا موفق است که چنین سرمایه‌ای داشته باشد.

شایان‌ذکر است این مراسم با حضور ۶٠٠تن از مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز در تالار فرهنگ برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز