خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری وزارت بهداشت:

تمام پرداخت‌ها از طریق سامانه سپاس انجام می شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۸۷

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه وزارت بهداشت گفت: مطابق برنامه ارسال الکترونیکی اسناد، از تاریخ اول خرداد، تمام پرداخت‌های کاهش فرانشیز، صرفا از طریق پرونده‌های ارسالی از سامانه سپاس انجام می ‌شود.

به گزارش ایلنا، محمدحسین رحمتی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: نظام پرداخت گروه های تشخیصی یک سیستم پرداخت، براساس طبقه‌ بندی بیماران در بیمارستان ها با هدف تشویق درکنترل هزینه ها و مدیریت پرداخت ها، اجرایی می شود.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه وزارت بهداشت افزود: منطق اصلی نظام پرداخت DRG، تعیین قیمت واحد برای گروه هایی همگن از بیماران از لحاظ مالی و هزینه‌ای، است تا ارائه‌ کنندگان تشویق شوند با کنترل هزینه ‌ها، خدمات غیر ضروری را حذف کنند. 

وی گفت: مزایای نظام پرداخت مبتنی بر گروه‌ های تشخیصی، ارتقای کارایی و بهره ‌وری، ارتقای جایگاه مدیریت بیمارستان، افزایش شفافیت در وضعیت ارائه خدمات سلامت، جلوگیری از افزایش شدید هزینه‌ های درمانی در سطح کلان با اتخاذ رویکرد بودجه متوازن، امکان ‌پذیر شدن مقایسه عملکرد بیمارستان ها با عملکرد گذشته خودشان با سایر بیمارستان‌ها، ایجاد بستر لازم برای محاسبات هزینه ای براساس بیماری، کمک موثر به توسعه استفاده از راهنماهای بالینی و مدیریت موثر مدت بستری بیماران در بیمارستان است.

مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری، تدوین استاندارد و تعرفه وزارت بهداشت عنوان کرد: در این نظام، ورود دقیق اطلاعات بسیار مهم است تا بیمه ها برمبنای آن مبالغ هزینه ای را پرداخت کنند. از این رو، ورود اطلاعات کدینگ‌ های تشخیص و اقدام، با کیفیت بسیار مناسب توسط بیمارستان ضروری است.


 رحمتی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سامانه سپاس در جمع ‌آوری و تجمیع داده‌های پرونده‌ های بالینی و هزینه ‌ای بیماران، اطلاعات پایه ‌ای به منظور اجرای محاسبات در سطح ملی و کنترل و پایش کدگذاری و مالی بیمارستان‌ها به صورت بالقوه، فراهم است. 

وی با بیان اینکه ارسال الکترونیک اسناد از 20 اسفند آغاز شده و اصفهان، ایران و شیراز در این زمینه پیشرو هستند، تصریح کرد: مطابق برنامه ارسال الکترونیکی اسناد، از تاریخ اول خرداد، تمام پرداخت‌های کاهش فرانشیز صرفا از طریق پرونده‌های ارسالی از سامانه سپاس انجام می ‌شود. همچنین از تاریخ اول تیر نیز، تمام پرداختی‌ های عملکردی برنامه ماندگاری، بر ساس اطلاعات سپاس خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز