خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت:

نظارت، حسن اجرای قوانین و مقررات را تضمین می‌کند

کد خبر : ۷۵۹۳۸۳

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: نظام مراقبتی خطاهای ۲۸ گانه درمانی، برای مدیریت پیشگیری از بروز خطاهای پزشکی و وقایع ناخواسته درمانی ایجاد شد که در طی یکسال و نیم گذشته در سطح کشور به اجرایی در آمده و روز به روز شاهد پویایی آن هستیم.

به گزارش ایلنا، علیرضا عسکری در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: نظارت، حسن اجرای قوانین و مقررات را تضمین می کند، لذا تداوم بازدیدهای سرزده و شبانه روسا و معاونین درمان همواره مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: نظام مراقبتی خطاهای ۲۸ گانه درمانی، برای مدیریت پیشگیری از بروز خطاهای پزشکی و وقایع ناخواسته درمانی ایجاد شد که در طی یکسال و نیم گذشته در سطح کشور به اجرایی در آمده و روز به روز شاهد پویایی آن هستیم.

عسکری با بیان اینکه ثبت کامل این گزارش ها نشان دهنده اهتمام مراکزدرمانی و دانشگاه ها به سیاست مراقبتی در راستای ایمنی بیمار و ارتقای کیفیت است، ادامه داد: تاکنون 648 بیمارستان نسبت به ثبت وقایع ناخواسته در سامانه اقدام کرده اند که شامل کلیه بیمارستان های سراسر کشور، اعم از دولتی و خصوصی و مراکز جراحی محدود، بوده است.

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در ویرایش چهارم اعتباربخشی بیمارستان ها، بر سنجه های مدیریتی و فرآیندی تاکید شده است، تصریح کرد: در ویرایش چهارم استانداردهای اعتباربخشی بیمارستان های کشور، تحقق استانداردهای مراقبت های اورژانس، ایمنی بیمار و عدم گزارش وقایع ناخواسته درمان، بر رتبه بندی اعتباربخشی تاثیرگذار است. 

وی گفت: مدل رتبه بندی دوره چهارم اعتباربخشی ملی ایران، براساس درجه عالی، درجه یک برتر، درجه یک، دو، سه، چهار و زیر استاندارد، طبقه بندی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز