خبرگزاری کار ایران

درخواست هاشمی از حناچی:

از برگزاری مراسم افطاری با بودجه شهرداری جلوگیری کنید

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۰۶۱

رییس شورای اسلام شهر تهران گفت: بصورت جدی از همه دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری و بخصوص شهردار تهران می ‌واهم که از برگزاری برنامه‌های افطاری که با بودجه شهرداری انجام می شود، جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی رییس شورای اسلام شهر تهران در  یکصدو سی و نهمین جلسه شورا با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماهی است که در آن حدود یک و نیم میلیارد نفر مسلمان در سراسر جهان، لب از آب و غذا فرومی بندند تا ضمن بجا آوردن فریضه ای عبادی، حرکت اجتماعی نمادینی را در جهت همبستگی اجتماعی مسلمانان که فراتر از مذهب، طبقه اقتصادی و قومیت و نژاد است را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه گفت: روزه‌داری تنها عبادتی است که در آن ریا جای ندارد و دین می خواهد این پیوستگی اجتماعی و یکرنگی را میان فقیر وثروتمند، قدرتمند و ضعیف و فرودست وفرادست را بروز و ظهور دهد.

هاشمی اظهار کرد: در شرایط سخت امروز جامعه، شاید بیش از هر زمان دیگری ما به فلسفه و حقیقت روزه نیازمندیم، دوره ای که فشار اقتصادی موجب مختل شدن معیشت بسیاری از هموطنانمان شده و با توجه به وقایعی نظیر سیل، بخش بزرگی از جامعه ما ماه رمضان امسال را متفاوت با سال های گذشته تجربه می کنند.

وی همچنین افزود: باید بدانیم روزه ای که در آن بر سفره رنگین خود بنشینیم واز حال دیگران بی خبر و نسبت به آنان بی تفاوت باشیم، پذیرفته نخواهد بود، براین اساس بصورت جدی از همه دستگاههای مرتبط با مدیریت شهری و بخصوص شهردار تهران می خواهم که از برگزاری برنامه های افطاری که با بودجه شهرداری انجام می شود جلوگیری کنند.

 هاشمی گفت: اگر جلسات و مراسمی نیز با ساعت افطار تلاقی می کند افطاری مختصری با هزینه شخصی مسئولان جلسه به حاضران داده شود تا شهروندان احساس نکنند در این شرایط دشوار زندگی، مسئولان نسبت به مشکلات آنها بی تفاوت هستند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین خطاب به معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: من خواستار رسیدگی و توجه بیشتر به وضعیت مناطق محروم شهر و برگزاری برنامه های فرهنگی در این نقاط هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز