خبرگزاری کار ایران

اتمام بازسازی تمام مدارس آسیب‌دیده در مناطق سیل‌زده تا مهر ۹۹

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۹۷۶

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس گفت: در سیل اخیر کشور بیش از ۱۴۰۰ مدرسه تخریب شدند و تمام آن‌ها تا مهر ۹۹ تحویل داده می‌شوند.

به گزارش ایلنا، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در همایش ملی خیرین مدرسه ساز که  در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: ایران جز پهنه‌های سیل و زلزله خیز است، و همزمان با سیل ایران در آمریکا هم سیل به وقوع پیوست و آن‌ها نتوانستند مدیریت بحران مناسبی داشته باشند.

وی بیان کرد: عمده آسیب به مدارس بر اثر آبگرفتگی و گل و لای وارد شده به بودند و خسارات سازه‌ای نداشتیم.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه ۱۴۸۰ مدرسه دچار آسیب شدند بیان کرد: کل رقم خسارات برای آسیب جزئی و ملی ۴۴۰ میلیارد تومان بوده است و اغلب این مدارس دچار آسیب دیدگی پیش از این در لیست تخریب بودند. تا مهر ۹۸ برای مدارس کوچک و تا مهر ۹۹ برای مدارس بزرگ نیاز‌های حداقلی را برای دانش آموزان در نظر می‌گیریم و توصیه وزیر این است که به طور جهادی در بازسازی و نوسازی مدارس اقدام کنیم.

رخشانی مهر بیان کرد: در زلزله و سیل اخیر، مدرسه پایگاه امداد و نجات بود و همین عامل باعث شد برای راه اندازی مدارس از ۱۷ فروردین ماه به بعد مجبور به استفاده از کانکس شویم.

وی اضافه کرد: در سیل‌های امسال ۱۴۸۰ مدرسه آسیب دیده‌اند که شامل ۴۴۴ مدرسه لرستان، ۱۱۴ مدرسه خوزستان، ۳۲۴ مدرسه گلستان، ۱۸ مدرسه فارس، ۵۰ مدرسه ایلام، ۳۵۷ مدرسه همدان، ۲ مدرسه کرمانشاه، ۱۱۳ مدرسه چهارمحال و بختیاری و ۵۸ مدرسه مازندران است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از ۱۴۸۰ مدرسه آسیب‌دیده، ۲۱۰ مدرسه آسیب کلی و ۱۲۷۰ مدرسه آسیب کلی دیدند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکل مدارس سیل‌زده حل شود، ادامه داد: در زلزله کرمانشاه ۸۷ مدرسه تخریب شد که با کمک خیرین ساخت ۱۶۰ مدرسه آغاز شد و بخشی افتتاح شده و بخشی مهر امسال افتتاح می‌شود و تلاش می‌کنیم تا مدارس جدید در مناطق سیل‌زده هم مهر ۹۹ افتتاح شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز