خبرگزاری کار ایران

علیرضا تابش مطرح کرد:

۷۰ هزار واحد مسکونی مناطق سیل‌زده باید بازسازی شوند/ لزوم ترمیم ۱۰۰ هزار واحد مسکونی

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۶۵

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: هزار واحد مسکونی باید بازسازی و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیازمند ترمیم و تعمیر در مناطق سیل‌زده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا تابش در نشست بررسی روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل با حضور وزیر کشور و استانداران 16 استان معین گفت: ۱۷۰ هزار واحد مسکونی باید بازسازی و نوسازی شوند که از این میان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیازمند ترمیم و تعمیر و ۷۰  هزار منزل نیازمند بازسازی در مناطق سیل‌زده است. در استان معین قبول کرده‌اند ساخت ۱۵۰۰ تا ۲ هزار واحد را در مناطق سیل زده برعهده بگیرند.

وی با اشاره به مصوبات دولت درباره بازسازی مناطق سیل‌زده گفت: در حال حاضر  مصوبه اول هیات دولت درباره مناطق سیل‌زده عملیاتی شده و مصوبه دوم همچنان در هیئت دولت در حال بررسی است. جمع اعتبار مصوبه دوم نیز شامل 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات، ۲ هزار میلیارد تومان بلاعوض و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت اجاره تعیین شده است.

تابش با اشاره به استان‌های معین برای مناطق سیل‌زده بیان کرد: در استان لرستان؛ استان‌های یزد، همدان، قزوین و بخشی از استان لرستان به‌عنوان استان معین انتخاب شده‌اند. در استان خوزستان؛ استان‌های کرمان، فارس، البرز، تهران، هرمزگان و بخشی ار خوزستان به‌عنوان استان معین تعیین شده‌اند و در استان ایلام؛ استان قم و ایلام استان‌های معین هستند و استان‌های خراسان‌رضوی، گیلان و بخشی از استان گلستان استان‌های معین استان گلستان هستند. این استان‌های معین در دوره امداد و نجات نیز حضور داشتند و به بازگشایی معابر و تخلیه آب و گل و لای از منازل کمک می‌کردند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب ادامه داد: تامین اعتبار صورت گرفته؛ برآورد خسارات انجام شده و ستادهای معین مستقر شده‌اند. همچنین در حال حاضر ۱۴۰ دستگاه ماشین‌آلات در استان لرستان، ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در استان خوزستان، ۷۰ دستگاه در استان کرمانشاه و ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در استان مازندران در حال فعالیت هستند. پرونده‌ها برای خانواده‌ها نیز تشکیل شده و به بانک‌های عامل برای پرداخت وام ارائه می‌شود. همچنین استان‌های معین وام‌های بلاعوض را از ذی‌حساب استان‌های خود تامین اعتبار کنند. تاکنون نیزبه 250 خانوار در استان گلستان عوض معیشتی پرداخت شده و طرح‌های ساختمانی تهیه و شناسایی پیمانکاران نیز در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر اسکان ثابت مردم در مناطق سیل‌زده باشیم، ادامه داد: برنامه‌های بنیاد مسکن آغاز شده و با توجه به اینکه اسکان موقت تنها برای دو ماه است و شرایط بسیار سختی دارد به‌همین دلیل باید پس از این زمان به فکر اسکان ثابت مردمان مناطق آسیب‌دیده باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز