خبرگزاری کار ایران

تقدیر از ۱۸ زن نخبه در جشنواره زن و علم

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۲۱

در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن و علم از ۱۸ زن نخبه در جشنواره زن و علم تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضاغفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن و علم با ارائه گزارشی از سوی دبیرخانه این جشنواره بیان کرد: جشنواره زن و علم رخدادی علمی است که می‌کوشد استعدادها و  توانمندی‌های زنان را در معرض دید جامعه قرار دهد. اعطای جایزه مریم میرزاخانی به زنان نخبه در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و.. می‌تواند انگیزه‌ای برای زنان به ویژه در نسل جوان باشد.

وی ادامه داد: این دوره  از جشنواره در چهار چوب فی مابین معاونت زنان ریاست جمهوری و وزارت علوم به عنوان کاری مشترک صورت گرفت. برای حضور در این جشنواره حدود ۵۰۰ فرم در۳۰ استان کشور ثبت شده است. که ۴۱۶ فرم به مرحله داوری رسیدند و طبق آنها متوجه شدیم  ۷۷ درصد از شرکت کنندگان زیر ۴۰ سال هستند. از میان این آمار ۱۸ نفر برگزیده شدند که امروز از آنها تقدیر می‌شود.

معاون فرهنگی و پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: این جشنواره در دوره دوم خود موفق شد، گرید علمی پژوهشی را نیز کسب کند.

نیلی احمدآبادی در این مراسم با اشاره به نقش گسترده زنان در حوزه علم و دانش گفت: زمانی که ما آمار زنان و دختران فعال در حوزه علم را به مهمانان خارجی که با ما در ارتباط هستند می‌دهیم، آنها از این آمار شگفت زده می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۵ درصد دانشجویان ما در دانشگاه تهران زنان و دختران هستند که بعضا از مردان نیز موفق‌ترند. همچنین در حوزه مدیریت و پست‌های مدیریت و آموزش عالی حضور زنان قابل توجه است.

رییس دانشگاه تهران اظهار داشت: با توجه به نقشی که زنان در طول تاریخ داشته‌اند، حضور آنها  نسبت به گذشته بسیار پررنگ‌تر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز