خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛

نشست شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه شیراز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۴۳۱

بیست و سومین نشست شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه های بزرگ کشور با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ،منصور غلامی در این نشست که محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و دکتر نادگران، رییس دانشگاه شیراز نیز در آن حضور داشتند، اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم که باقیمانده بودجه سال ۹۷ به دانشگاه ها پرداخت شود و بودجه ۹۸ نیز به صورت کامل تخصیص یابد.

وی با اشاره محدویت‌های مالی خاطر‌نشان کرد: مشکلات ریشه ای در ساختار بودجه‌ریزی وجود دارد و ضروری است که در چنین نشست‌هایی و با همفکری صاحب‌نظران، طرح و مدل‌هایی ایجاد شود که گره‌گشای مسائل مالی دانشگاه‌ها باشد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی، رعایت چارچوب‌ها و اولویت‌بندی هزینه‌ها از مواردی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

 غلامی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب همواره از دانشگاه‌ها و شتاب علمی کشور حمایت می کنند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی کلان داشته باشند و پیشنهادات در قالب یک برنامه جامع به مسئولان نظام ارائه شود.

وی با اشاره به پژوهش‌های کاربردی و ارتباط با صنعت گفت: با برنامه‌ریزی در حوزه سیاست کلان اقتصادی‌، تقویت روابط تجاری بین المللی و توجه به موضوع پایان نامه‌ها و رساله‌ها؛ می توان ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود بخشید و به اقتصاد دانش بنیان جامه عمل پوشاند.

در این نشست درخصوص چالش ها و مسائل مالی و بودجه‌ای دانشگاه‌ها، اصلاح آیین نامه مالی دانشگاه‌ها، هزینه‌های دانشجویی، تنوع‌بخشی به منابع درآمدی و تخصیص مناسب بودجه و اعتبارات؛ گفت‌وگو و تبادل نظر صورت گرفت.
 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز