خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد:

افزایش نقاط بحرانی در اثرناکارآمدی نیروهای بیگانه در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۷۹

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه نقاط بحرانی در اثر ناکارآمدی نیروهای بیگانه در افغانستان افزایش یافته است، گفت: تبیین جایگاه و رویکرد پیشگیرانه به همراه مبارزه سخت با سوداگران مواد مخدر از سوی دو کشور می تواند مسیری برای پیروزی ها در آینده باشد.

به گزارش ایلنا، سردار زاهدیان در دیدار با "محمد عارف نوری" دادستان ویژه مبارزه با مواد مخدر کشور افغانستان به تشریح اقدامات و تدابیر ایران در امر مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: جلوگیری از تولید مواد صنعتی، همکاری در بخش آموزش‌های فنی، مبارزه با شبکه ها و باندهای قاچاق مواد مخدر، مبارزه با پولشویی و تبادل اطلاعات از بخش‌های مهمی هستند که ضرورت دارد مورد توجه دو کشور قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه هر دو کشور فرهنگ، دین و دشمن مشترک داریم، گفت: این دشمن مشترک، مواد مخدر است، به همین منظور برای کاهش آسیب های اجتماعی و کنترل بر ورود و خروج مواد مخدر اقدامات ارزشمندی صورت گرفته و همکاری مشترک دو کشور می تواند بر گسترش این اقدامات و نهایتا کنترل مرزها و کاهش اثرات زیان بار مواد مخدر موثر باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه نقاط بحرانی در اثر ناکارآمدی نیروهای بیگانه در افغانستان افزایش یافته است، تصریح کرد: تبیین جایگاه رویکرد پیشگیرانه به همراه مبارزه سخت با سوداگران مواد مخدر از سوی دو کشور می تواند مسیری برای پیروزی ها در آینده باشد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: ما معتقدیم با توجه به منشا خارجی مشکل مواد مخدر در منطقه، کشورها به تنهایی قادر به کنترل و ریشه کنی آن نیستند، عزم جدی ملی، منطقه ای و بین المللی در صحنه عملیاتی می تواند از افزایش عواقب ناشی از کشت و تولید مواد مخدر و همچنین برون رفت از چالش های پیش رو کارگشا باشد.

سردار زاهدیان عنوان کرد: مبارزه همه جانبه با سوداگران مواد مخدر و جلوگیری و کاهش ورود مواد افیونی جزء دکترین جمهوری اسلامی ایران بوده و امید است بتوان با همکاری کشورهای همسایه و مجامع بین المللی بر این چالش بزرگ فائق آمد.

در ادامه این نشست، "محمد عارف نوری" ضمن تشکر از اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور ایران در مبارزه با مواد افیونی؛ این پدیده شوم را خطرناک دانست و اظهار داشت: مواد مخدر همه روزه از جوانان دو کشور قربانیان زیادی می گیرد و باعث تباهی انسان ها و از بین رفتن قشر جوان و سرمایه های انسانی و نیروی کار می شود.

دادستان ویژه مبارزه با مواد مخدرکشور افغانستان ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های بین دو کشور در مبارزه با مواد مخدر به خصوص جلوگیری از کشت و قاچاق آن بیش از پیش گسترش یابد.

گفتنی است، این دیدار در حاشیه بازدید هیئت دادستان ها و عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورهای حاشیه دریای سیاه صورت گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز