خبرگزاری کار ایران

آمادگی پلیس برای جمع آوری معتادان متجاهر در کمتر از ۷۲ ساعت

asdasd
کد خبر : ۶۸۹۰۷۴

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تأکید کرد: اگر مراکز درمانی و نگهداری معتادان پرخطر و متجاهر متناسب باشد، پلیس آمادگی دارد درکمتر از ۷۲ساعت همه معتادان متجاهر از سطح شهرها جمع آوری کند.

به گزارش ایلنا، سردار محمدمسعود زاهدیان با تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اگفت: جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر از سطح شهرها از جمله مأموریت های جاری و روزانه این پلیس است.

وی درباره آمار معتادان پرخطر افزود: در سطح کشور حدود ۷۰ هزار معتاد متجاهر و در شهر تهران بین ۱۵ تا ۲۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد که این آمار در شهر تهران به تفکیک ۱۹ هزار معتاد مرد و یک هزار معتاد زن است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اشاره کرد: در طول سال طرح های مختلفی توسط پلیس در راستای جمع آوری معتادان اجرایی و عملیاتی می شود به طوری که از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ هزار معتاد متجاهر در سراسر کشور از سطح معابر و خیابان ها جمع آوری و تحویل مراکز نگهداری شده اند.

وی در پاسخ به این سوال که برابر آمار اعلامی ۷۰ هزار معتاد متجاهر در سطح کشور وجود دارد و چگونه از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ هزار معتاد جمع آوری شده است، پاسخ داد: در این میزان از دستگیری ها مشاهده می شود که طی اجرای  طرح های عملیاتی مختلف، برخی معتادان پرخطر به دفعات دستگیر شده اند.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: به کمک سامانه "عنبیه" و " انگشت نگاری" این امکان برای پلیس وجود دارد که مشخص شود یک فرد معتاد چند بار توسط پلیس دستگیر شده است.

سردار زاهدیان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از این معتادان متجاهر بارها دستگیر و روند درمانی کامل صورت نمی گیرد؟ افزود: مأموریت و وظیفه پلیس؛ جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر از سطح شهر و تحویل به مراکز درمانی و نگهداری است، متأسفانه شاهدیم که در مواردی چرخه درمان تکمیل نمی شود و فرد دوباره مصرف مواد را آغاز می کند که اجرایی کردن برنامه های  این حوزه، مربوط به  عملکرد شهرداری ها و بهزیستی ها است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا یادآورشد: البته در مواردی با افرادی در خیابان  مواجه می شویم که به نظر جزء معتادان پرخطر هستند در حالی که این افراد برخی کارتن خواب و برخی نیز دارای مشکلات روحی و روانی هستند و به فراخور شرایطی که در آن زیست می کنند شرایط ظاهری مشابه معتادان پرخطر را دارد.

وی تأکید کرد: در صورتی که زیر ساخت ها فراهم و مراکز درمانی و نگهداری معتادان پرخطر و متجاهر متناسب با تعداد این افراد باشد پلیس این اراده و اهتمام را دارد که در کمتر از ۷۲ ساعت همه معتادان متجاهر از سطح شهرها را جمع آوری و تحویل مراکز نگهداری و درمانی دهد، اما باید بگویم ظرفیت این مراکز متناسب با تعداد معتادان متجاهر در سطح کشور نیست.

سردار زاهدیان اشاره کرد: جلسات مختلفی درباره چگونگی ساماندهی، جمع آوری و برخورد با معتادان متجاهر به صورت مستمر در ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار و اعضاء این جلسات پیگیر موضوعات مختلف از جمله ایجاد ظرفیت های کافی برای نگهداری معتادان متجاهر هستند و باید بگویم طی سال های اخیر تلاش های خوبی برای افزایش ظرفیت های مراکز درمانی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز