خبرگزاری کار ایران

برخورد قاطع با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک موتورسیکلت‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۴۵

معاون عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد قاطع با متخلفان پوشش و مخدوشی پلاک موتورسیکلت‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ عدنان جلال، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فاتب درباره برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران به ویژه تخلفاتی همچون مخدوش کردن پلاک اظهار داشت : پلاک هویت موتورسیکلت است و با توجه به اینکه ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می‌شود طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی خواهد داشت.

سرهنگ جلال با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک به جد مورد توجه پلیس قرار داشته و با این تخلف برخورد می‌کنند، از اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران در سراسر تهران خبر داد و گفت: به هیچ عنوان برای پلیس قابل پذیرش نیست که پلاک موتورسیکلتی مخدوش شده یا روی آن با زنجیر، پارچه، طلق و نظایر آن پوشانده شود. به طور کلی هر آنچه که دید پلاک موتورسیکلت را کاهش داده یا مخدوش کند خلاف است و پلیس با آن برخورد خواهد کرد.

وی درباره مجازات‌های مخدوش کردن پلاک نیز گفت: هماهنگی خوبی در این زمینه میان پلیس راهور و دادسرا وجود داشته و به طور کلی مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف موتورسیکلت ، فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شده و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

معاون عملیات ترافیک  پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد:  آن دسته از افرادی که به منظور جلوگیری از اعمال قانون نسبت به پوشاندن یا مخدوش کردن پلاک خود اقدام می‌کنند حتما به دادسرا معرفی شده و با آنان برخورد خواهد شد.

وی بار دیگر از موتورسیکلت سواران خواست که از نصب طلق، قرار دادن زنجیر و پوشاندن پلاک وسیله نقلیه خود خودداری کنند.

وی با اشاره به دیگر تخلفات موتورسیکلت سوارن نیز اظهارداشت : نداشتن کلاه ایمنی، عبور از پیاده رو و حمل بار غیرمتعارف با موتورسیکلت و انجام هرگونه حرکات نمایشی  از مواردی است که پلیس با آن برخورد خواهد کرد. البته در برخورد با این تخلفات مهمترین اصل حفظ ایمنی ترافیکی و سلامت خود موتورسیکلت سواران است چراکه موتورسیکلت سواران سهم زیادی در آمار تلفات تصادفات رانندگی در تهران را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز