خبرگزاری کار ایران

فرماندار شادگان در گفت‌وگو با ایلنا:

۲۴ روستا در معرض خطر سیل هستند/ دستور تخلیه ۳ روستا و امتناع مردم

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۷۱۰

فرماندار شادگان با اعلام اینکه ۲۴ روستا در معرض خطر سیل هستند، گفت: به ۳ روستا دستور تخلیه داده شده است، هرچند مردم حاضر به تخلیه نشدند.

سعید حاجیان (فرماندار شادگان) در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایلنا به اهواز در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان گفت: دبی آب نسبت به روز گذشته بالاتر آمده است و هنوز نتوانسته راه خودش را به تالاب پیدا کند.

وی ادامه داد: سال ۹۷ سال پرآب و پربارشی در این شهرستان بود و باعث شد آب تالاب بالا بیاید و شاهد رشد چشمگیری در تالاب باشیم که همین امر باعث شد، جلوی حرکت آب تا حدود زیادی گرفته شود.

حاجیان در خصوص وضعیت روستاها گفت: با توجه به اینکه آب‌های روان نتوانستند، مسیر خود را پیدا کنند، در سطح منطقه پخش شده‌اند و باعث شده روستاهای مرکز و بخش خنافره در معرض تهدید قرار بگیرند.

فرماندار شادگان در خصوص اقدامات انجام ‌شده گفت: شب گذشته جلسه‌ ستاد بحران با حضور استاندار، فرمانده‌های نظامی و مدیر منطقه آزاد اروند در شادگان برگزار و تصمیماتی گرفته شد که اگر عملیاتی شود، امید زیادی داریم که بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم. یکی از این تصمیمات این بود که ماشین‌آلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد منطقه شود و اقدام به لوله‌گذاری جاده ماهشهر – آبادان کنند. همچنین تعداد دریچه‌های ورودی به تالاب را افزایش دهیم تا خروجی آب به سمت خلیج بیشتر شود.

وی درخصوص روستاهای در معرض سیل گفت: نزدیک به ۲۴ روستا در معرض سیل هستند و به ۳ روستا نیز دستور تخلیه داده شده است، زیرا آب به آنها از شب گذشته نفوذ کرده، هرچند مردم حاضر به تخلیه نشدند. این روستاها شامل رگبه، صراخیه و حدده هستند. مردم این روستاها با این استدلال که این سیلاب موقتی است، ترجیح می‌دهند که در کنار خانه و زندگی خود باشند و حاضر به ترک منطقه نیستند، این در حالی است که ما تمام تمهیدات را برای اسکان ضروری آنها مهیا کرده‌ایم و بیش از ۱۲ مدرسه، کانون‌های فرهنگی و مساجد آمادگی پذیرایی از این افراد را دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز