خبرگزاری کار ایران

تصویب دوفوریت کمک به سیل زدگان در شورای شهر تهران/حضور شهردار در جلسه علنی شورا

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۵۰۶

اعضای شورای شهر تهران با دوفوریت لایحه کمک به سیل زدگان کشور موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهردار تهران صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر در توضیح لایحه دو فوریتی کمک به سیل زدگان اظهار کرد: در آغاز سال جاری با بارندگی در سطح کشور مواجه بودیم که منجر به خسارات زیادی شد. ما در آغاز سال علاوه بر ماموریت‌های جاری سه ماموریت دیگر هم داشتیم که شامل آمادگی در مقابل سیل، ایجاد نشاط برای مردم و کمک به استان های آسیب دیده در برابر سیل بود.

 پیروز حناچی ادامه داد: اکیپ شهرداری تهران جزو اولین اکیپ هایی بود که به کمک استان گلستان شتافت و تخلیه آب از آق قلا هم به عهده نیروهای شهرداری بود. در پلدختر هم اکیپ هایی را اعزام کردیم و شهر معین دشت آزادگان به مرکزیت سوسنگرد هم تهران بود.

 وی افزود: عمده کمک های ما از جنس کمک های مردمی است. البته شهرداری هم کمک هایی ارسال کرده اما عمدتاً کمک های مردمی را به مناطق سیل زده فرستادیم.

به گفته شهردار تهران ۷۰ ماشین سبک و سنگین از حرم مطهر برای کمک به مناطق سیل زده ارسال شده که تاثیر زیادی هم داشته است‌.

 شهردار تهران با اشاره به سفر خود به خوزستان گفت: بخش‌های زیادی از مناطق خوزستان زیر آب هستند و اکیپ‌های مهندسی شهرداری در تلاش هستند تا آب را به مسیر خود بازگردانند.

 وی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که در این شرایط از بودجه استفاده نکنیم و این پتانسیل وجود دارد که از کمک‌های فنی و کمک های مردمی استفاده کنیم. اما برخی اوقات نیاز به کمک های نقدی هم هست.

 حناچی اضافه کرد: اکنون حدود هزار خانه در آق قلا باید از گل ولای شست و شو شوند و این شست و شو کار تجهیزات سبک است که شهرداری شهرهای کوچک این تجهیزات را ندارند. اجازه ارسال این کمک‌ها را شورای شهر باید به ما بدهد.

 وی با بیان اینکه در مورد تهران شهرداری آمادگی خود را برای مقابله با سیل حفظ خواهد کرد، اظهار کرد: اوج بارندگی‌ها دوازدهم فروردین بود که ما تا آستانه سیل هم رفتیم. مثلاً در رودخانه ورداورد در تقاطع جاده قدیم کرج تا زیر عرشه پل هم آمد اما خوشبختانه دچار سیلاب نشدیم. برای ۵۰۰ هزار نفر هم پیامک ارسال کردیم. از همه همکارانم که در تعطیلات در آماده باش بودند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز