خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی مطرح کرد:

توسعه دوچرخه اشتراکی و مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در سال ۹۸

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۱۵۰

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از توسعه خطوط ویژه دوچرخه‌سواری و دوچرخه اشتراکی در سطح شهر تهران به‌عنوان یکی از برنامه‌های مدیریت ترافیک شهرداری در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی با اعلام این خبر گفت: تهران شهری است که معابرش مملو از انبوه وسائل نقلیه بوده که متاسفانه با اولویت تردد خودروهای شخصی طراحی‌شده است؛ بزرگراه‌های متعدد، تقاطع‌های غیر هم‌سطح زیاد، پارکینگ ارزان و رایگان، اعمال جرایم نه‌چندان زیاد و... همگی باعث تشویق استفاده از خودروهای شخصی در سطح معابر شده است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم با مشکلاتی مثل ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و کم‌تحرکی شهروندان مبارزه کنیم باید شهروندان را تشویق کنیم که ضمن تغییر سبک زندگی از وسایل پرتحرک‌تری برای حمل‌ونقل استفاده کنند که با ترویج دوچرخه‌سواری می‌توان بر موضوعات کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش آلودگی هوا و تضمین سلامت شهروندان اثرگذار بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بسیاری از معابر تهران دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و برقراری ارتباط با ایستگاه‌های مترو و پارک‌های بزرگ است، اظهار داشت: به‌کارگیری سامانه‌های مدرن و روش‌های جدید حمل‌ونقل شهری، در شهرهایی که ترافیک و آلودگی شدیدی دارند، دارای جایگاهی ویژه و با اهمیت است.

پورسیدآقایی بر ضـرورت پرداختن بـه سامانه‌های غیرموتوری به‌ویژه دوچرخه که برای سفرهای تا پنج کیلومتری می‌تواند جایگزین خودرو شـود تاکید و تصریح کرد: دوچرخه‌سواری در صـورت ترکیب با حمل‌ونقل عمومی تأثیرات مثبت بسیاری را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز