خبرگزاری کار ایران

حضور ۳١ دانش‌آموز از ۲١ کشور جهان اسلام در مسابقات قرآن کریم

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۹۱۵

معاون پرورشی و فرهنگ در ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با اشاره به شعار امسال گفت: شعار مسابقات امسال «یک کتاب و یک امت» است که شعار وحدت بخشی است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در نشست خبری «ششمین دوره مسابقات قرآن کریم» با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد مبارک شعبانیه و اظهار همدردی با هم‌وطنان مناطق سیل‌زده کشور، بیان کرد: به دلیل مسئولیت فرهنگی که آموزش‌وپرورش بر عهده دارد، معاونت پرورشی و فرهنگی در نظر دارد یک حرکت و جریان ارزشمند فرهنگی را انجام دهد و برای همدردی با هم‌وطنان مناطق سیل‌زده، قرار است بسیج و پویش عمومی با مشارکت گسترده١۴میلیون دانش‌آموز به همراه اولیا و همکاران فرهنگی رقم بخورد.

وی افزود: برای این حرکت فرهنگی میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و روز جوان را به‌عنوان روز حضور دانش آموزان در این عرصه اعلام خواهیم کرد و در مدارس شعار «هر مدرسه یک پایگاه» و در فضای مجازی #پویش _ عیدی من برای تو، با مشارکت تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی صورت خواهد گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی در کشور مسابقات قرآن کریم است و از اتفاقات خوب این دوره این است که بعد از بیست سال وقفه امسال ششمین دوره برگزار خواهد شد.

کاظمی بابیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب قرآنی بوده است، گفت: مبنای تشکیل حکومت اسلامی قرآن است و از وظایف اداره قرآن و عترت در وزارت آموزش‌وپرورش توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی دانش آموزان با مفاهیم قرآنی است.

وی هدف واقعی از مسابقات را رسیدن دانش آموزان به سبک زندگی قرآنی دانست و تصریح کرد: ین مسابقات یقیناً تأثیر خود را بر جامعه می‌گذارد چراکه مسابقات یکی از زمینه‌های انس با قرآن است و دانش آموزان با قاریان برجسته از کشورهای مختلف و سبک‌های آنان آشنا می‌شوند و الگوهای متفاوتی را می‌بینند و تجربه‌های زیادی کسب می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی در ادامه گفت: شعار مسابقات امسال «یک کتاب و یک امت» است که شعار وحدت بخشی است و می‌دانیم که قرآن بستر همراهی و هماهنگی کشورهای جهان اسلام را فراهم می‌کند.

کاظمی با اشاره به اینکه ١٠۵نفر در مرحله مقدماتی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: امسال به دلیل برگزاری صحیح‌تر، مرحله مقدماتی مجازی برگزار شد و به مرحله نهایی٣١دانش‌آموز از ٢١کشور راه پیدا کردند که در مراحل نیمه‌نهایی و نهایی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در بین این ٣١نفر دانش‌آموز١١دختر و ١١پسر در بخش حفظ و٩ دانش‌آموز پسر در بخش قرائت داریم و مراسم‌های افتتاحیه ٢١و اختتامیه ٢۵برگزار خواهد شد که برای اجرای مطلوب مسابقات ده کمیته تشکیل‌شده است و از شهریورماه فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.

در ادامه مسیب زاده، مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: در طی برگزاری مسابقات بزرگ‌ترین اردوی قرآنی کشور راداریم که بیش از ده هزار تن از دانش آموزان از این رخداد بازدید خواهند کرد و از فضای معنوی مسابقات استفاده خواهند کرد.

وی بابیان اینکه دانش آموزان ایرانی راه‌یافته به مسابقات جدا از بحث جوایز، از کلیه امتیازات مسابقات بین‌المللی بهره‌مند خواهند شد، گفت: در مسابقات امسال نمایندگان ایران در بخش قرائت رحمتی از استان گلستان و فیضی از استان تهران و در بخش حفظ زینب امین پور از استان اصفهان خواهند بود.

گفتنی است؛ این دوره از مسابقات شامل بخش‌های بزرگ‌سالان، دانش‌آموزان، روشندلان، طلاب و بانوان است که از ۲۰تا ۲۶فروردین در هتل هما و مصلی تهران برگزار خواهد شد که دانش آموزان ضمن بازدید از مکان‌های سیاحتی و زیارتی با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز