خبرگزاری کار ایران

هاشمی خبر داد:

کسری 2 هزار واگن در مترو تهران

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۶۴

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اکنون دارای 1350 واگن در مترو تهران هستیم، گفت: تعداد واگن‌ها باید حداقل به سه هزار عدد برسد که بنابراین دو هزار واگن کسری داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در مراسم امضاء قرارداد خرید 376 واگن مترو توسط شهرداری تهران از کنسرسیوم واگن ها و یک شرکت چینی، با اشاره به سالگرد رحلت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: از آنجا که مترو ارتباط زیادی با ایشان دارد خاطره ای از ایشان نقل می کنم سالهای دهه 70 بود که بخشی از تونل های مترو ساخته شده بود و آقای ابراهیمی مدیرعامل مترو بود و مناقصه خرید تجهیزات را در دستور داشتیم. 4 شرکت اروپایی در مناقصه خرید تجهیزات مترو شرکت کرده بودند این شرکت ها برای هر واگن مترو قیمت هایی بالا پیشنهاد داده بودند (برای هر واگن 5/1 میلیون دلار ) که مرحوم آیت الله هاشمی دستور دادند کشورهایی دیگری هم در مناقصه دعوت شوند و به دنبال این امر کره ای‌ها و چینی ها و... در مناقصه شرکت کردند.

هاشمی اضافه کرد: یک روز که به کشور چین سفر کرده بودیم مرحوم آیت الله هاشمی خواستار بازدید از مترو شدند در آن زمان پکن 5/1 خط مترو داشت. وقتی مرحوم آیت الله به درخواست خود سوار مترو شدند از مسوول چینی پرسیدند که قیمت واگن ها چقدر است و او پاسخ داد هر واگن 200 هزار دلار است.

مرحوم آیت الله هاشمی با تعجب از اختلاف قیمت واگن های چینی با قیمت اروپایی ها به من دستور دادند تا سفیر آلمان را دعوت کنم و از او در خصوص قیمت های بالایی که ارایه داده اند بپرسم.آنها پاسخ دادند این موضوع به ما ربطی ندارد و شرکت های بخش خصوصی هستند که این قیمت ها را ارایه دادند.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مناقصه برگزار شد و چینی ها در آن برنده شدند خوشبختانه اکنون صاحب 1350 واگن دو طبقه و یک طبقه هستیم و تعداد واگن ها با در نظر گیری لزوم فاصله های دو دقیقه در مترو باید حداقل به سه هزار واگن برسد که بنابراین می توان گفت دو هزار واگن کسری داریم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: شرکت ها و واگن ها هرچه سریعتر مساله تامین مالی را پیش ببرد تا موضوع مترو به نتیجه برسد و مردم تهران شاهد افزایش سفرهای روزانه در مترو تا 6- 7 میلیون سفر باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز