خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد:

تأمین امنیت پایدار در نقطه مرزی رودخانه اروند

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۹۹

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در نشست‌هایی که با فرمانده مرزبانی کشور عراق داشتیم بر اجرای گشت‌های مشترک دریایی در شرق و غرب خط تالوگ تأکید شد که این موضوع بیانگر کاهش صیدهای غیرمجاز و تأمین امنیت پایدار در نقطه مرزی رودخانه اروند است.

به گزارش ایلنا، سردار "قاسم رضایی" در حاشیه بازدید از رودخانه مرزی اروند در جمع خبرنگاران گفت: براساس قراردادهای مرزی بین دو کشور ایران و عراق، خط مرزی بین دو کشور در رودخانه مرزی اروند را تالوگ می‌گویند؛ تالوگ عمیق‌ترین نقطه مرزی دریایی بین دو کشور است.

وی افزود: در سال‌های گذشته مشکلاتی در رودخانه اروند در بحث تجاوز مرزی، ترددهای غیرمجاز، سرقت دریایی و صیدهای غیرمجاز داشتیم اما با نشست‌هایی که در این خصوص با مرزبانان کشور عراق برگزار کرده‌ایم، دیگر ناامنی در این منطقه نداریم و امنیت در این منطقه حکم‌فرماست.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به تعاملات مطلوب بین مرزبانان ایران و عراق تصریح کرد: در نشست‌هایی که با فرمانده مرزبانی کشور عراق برگزار شده بر اجرای گشت‌های مشترک دریایی در شرق و غرب خط تالوگ تأکید شد که این موضوع بیانگر کاهش صیدهای غیرمجاز و تأمین امنیت پایدار در نقطه مرزی رودخانه اروند بوده است.

سردار رضایی با تأکید بر اینکه مرزهای ایران و عراق مرزهای مودت و دوستی است، گفت: فتنه‌هایی که کشورهای غربی برای دو کشور پیش‌بینی کرده بودند با کمک‌های مستشاری جمهوری اسلامی ایران و همدلی کشور عراق با شکست مواجه شد که این موضوع برای دشمنان دو کشور خوشایند نیست.

وی مرزهای خشکی و دریایی بین دو کشور ایران و عراق را امن دانست و خاطرنشان کرد: رودخانه اروند، آماده هرگونه بهره‌برداری اقتصادی و تفریحی برای استان خوزستان و مردم خونگرم، شجاع و دلیر منطقه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز