خبرگزاری کار ایران

سردار رضایی در دیدار فرمانده گارد ساحلی سلطنت عمان؛

اجازه نمی‌دهیم روابط دیپلماتیک حسنه ایران و عمان خدشه دار شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۰۵

فرمانده مرزبانی کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری هر چه تمام‌تر اجازه نخواهد داد، این روابط دیپلماتیک حسنه خدشه‌دار شود.

به گزارش ایلنا، سردار قاسم رضائی در نشست با علی بن سیف المقبالی، فرمانده گارد سلطنتی عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک با ۱۵ کشور همسایه دارد که بعد از چین و روسیه، سومین کشور به لحاظ بالا بودن ظرفیت همسایگی با کشورهای منطقه است که همین امر برای ما مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: گروه‌‌‌های تروریستی درصدد هستند از طریق مرزها به کشورمان نفوذ کند اما مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و مجاهدت‌‌های شبانه‌‌روزی از ورود آنها به کشور جلوگیری می‌‌کنند.

فرمانده مرزبانی به تهدیدات مرزهای کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در مرزهای شرقی، اقدامات موثری انجام شده که با انسداد نوار مرزی، قاچاقچیان ناکام ماندند، این امر موجب شده تا بخشی از ترددهای غیر مجاز و حمل مواد مخدر به سوی دریا کشیده شود که انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز ماموریت‌‌‌های مشترک دریایی به امن‌‌تر کردن منطقه کمک می‌‌کند.

رضایی افزود: جمهوری اسلامی ایران با ۱۲ کشور از جمله عمان، امارات، قطر، بحرین، کویت، عربستان سعودی در خلیج فارس و دریای عمان مرز دریایی مشترک دارد البته با کشورهای همسایه‌‌های خود به ویژه عمان روابط خوب و حسنه‌‌‌ای داریم.

وی ادامه داد: هیچ اختلافی میان دو کشور نبوده و تاکنون هم با مشکلی مواجه نشده‌‌ایم که این امر وظیفه ما را در حوزه مرز سنگین‌‌تر کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا  با بیان اینکه نگاه ما به شمار بسیار مثبت است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری هر چه تمام‌‌تر اجازه نخواهد داد، این روابط دیپلماتیک حسنه خدشه‌‌‌دار شود.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نشست های دو جانبه خوبی با کشور پاکستان داشته، بر نشست های مشترک مرزی تاکید و پیشنهاد کرد: در صورت تمایل کشور عمان، میزبانی نشست سه جانبه میان فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ، پاکستان و عمان از سوی کشورمان برگزار شود.

در ادامه این نشست، "علی بن سیف المقبالی" فرمانده گارد سلطنتی عمان، اظهار کرد: گارد ساحلی عمان با کشور جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی دارد و از سوی دیگر نیروهای ما در آبهای منطقه حضوری فعال دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین قاچاق مواد مخدر از طریق آبهای بین المللی صورت می گیرد که باید با این امر مقابله شود، اعلام کرد: برای مقابله با قاچاق حاضر به انجام هرگونه اقدام مشترک با کشور ایران هستیم.

فرمانده گارد ساحلی سلطنت عمان در خاتمه گفت: رابطه ما با صیادان ایرانی ، رابطه بسیار خوبی است و از آنها در دریا مراقبت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز