خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

اولین هدف دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید جلب مشارکت بین‌بخشی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۸۳

وزیر بهداشت با اشاره به تاثیرگذاری بیشتر مولفه های اقتصادی و اجتماعی نسبت به مولفه های بهداشتی، گفت: شاخص های اقتصادی و اجتماعی در استان ایلام هنوز معیوب هستند و باید وقت بیشتری روی آن بگذاریم، بنابراین اولین هدف دانشگاه علوم پزشکی ایلام باید جلب مشارکت بین بخشی و تاثیرگذاری در سیاستگذاری و پایش برنامه های ملی و منطقه ای باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سعید نمکی در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی ایلام، اظهار داشت: سبک زندگی و رفتارهای نابهنجار تغذیه ای، بهداشت روان و رفتار ترافیکی باید تغییر پیدا کند.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت در کشور باید اولویت را به کنترل بیماری های غیر واگیر بدهیم اما در استان ایلام با توجه به تنوع اقلیمی نباید از بیماری های واگیردار و بیماری های مشترک بین انسان و دام نیز غافل شویم.
 
وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت توجه به سلامت روان در استان ایلام، خاطرنشان کرد: در ایلام فقط فقر، عامل روان پریشی نیست بلکه افرادی که وضعیت مالی مناسبی نیز دارند گرفتار بیماری های روان و روان پریشی می شوند. البته آستانه فروپاشی مردم در این منطقه بسیار پایین است که با تقویت مشارکت بین بخشی می توان بسیاری از مشکلات سلامت روان را کاهش داد.
 
 نمکی با بیان اینکه اولویت ما در حوزه درمان، تقدم درمان سرپایی نسبت به بستری است، افزود: در کشور 20 هزار تخت بیمارستانی ضریب اشغال کمتر از 50 درصد دارند و از سوی دیگر با هزینه ساخت 3 تخت بیمارستانی می توان یک کلینیک ویژه راه اندازی کرد که بیماری مردم را در مراحل اولیه تشخیص داد و از تحمیل هزینه و عوارض بر مردم پیشگیری کرد.
 
وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید در کنار ما بماند و نباید نگاه رقابتی به بخش خصوصی داشته باشیم بلکه باید برای حضور و ماندگاری بخش خصوصی فرمولی تعریف کنیم که باعث تشویق و ایجاد انگیزه برای حضور در مناطق کمتر برخوردار شود.
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: در حوزه آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی در حوزه سلامت باید تجدید نظر کنیم چون پژوهش ها هنوز مساله محور نیستند و نمی توانند راهکاری برای حل مشکلات نظام ارائه خدمت ارائه کنند و در حوزه آموزش پزشکی نیز سوالات زیادی وجود دارد که دانشگاه های علوم پزشکی باید با تجدید نظر در این حوزه، به آنها پاسخ دهند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز