خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

بازسازی مناطق سیل‌زده در اولویت تمام دستگاه‌های اجرایی باشد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۴۸۶

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به سرعت میزان خسارت مناطق سیل‌زده را برآورد و اعلام کنند، گفت: رسیدگی سریع به وضعیت اسکان و امداد مردم سیلزده در اولویت تمامی دستگاه‌های اجرایی برای بازسازی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پس از جلسه ستاد مدیریت بحران در پلدختر در جمع خبرنگاران گفت: در استان لرستان بازدید هوایی و همچنین زمینی از مناطق سیل‌زده داشتیم. استان‌های دیگر هم رفته‌ام ولی حجم خرابی های سیل در اینجا واقعا بالاست و ان شاا... با جدیت و فوریت به مسائل  رسیدگی خواهد شد.

وی افزود: الحمدلله مرحله اول که مقابله بوده به خوبی طی شده است و الان بحث خدمات رسانی،اسکان موقت و تغذیه و بهداشت و خدمات رسانی آب، برق، گاز وتلفن مورد توجه است.

وزیر کشور با بیان اینکه بزرگترین آسیب بحث راه‌های مواصلاتی است، گفت: پل‌هایی که خراب شده و جاده هایی که سیل برده است باید سریع بازسازی شود. موقعیت جاده ها هم متصل به کوه است یعنی وقتی سیل جاده را برده با کوه مواجه هستیم و این کار را دشوارتر کرده است.

وی ادامه داد: در جلسه استانی ستاد تصمیمات مهمی گرفته شد که یکی از مباحث، بحث نحوه اسکان و شناسایی، خدمات و تغذیه و جبران خسارت‌ها بود که قرار شد تا یکشنبه همه دستگاه‌های اجرایی موظف شود تا خسارت‌ها را اعلام کنند تا سریعا بتوانیم خسارت‌ها را جبران کنیم.

رحمانی فضلی در خصوص اسکان سیلزدگان اظهار کرد: کسانی که می‌توانند جاهای دیگری بروند البته با شناسایی دقیق، مخیر کردیم تا مکان دیگری را اجاره کنند‌.

وی ادامه داد: در پلدختر ۳۰درصد شهر آسیب دیده و در معمولان هم ۳۰ تا ۳۵ درصد آسیب دیده‌ و بخش اعظمی از شهر آسیب جدی ندیده، پس کسانی که می‌توانند جای دیگری را اجاره کنند این کار را انجام دهند و ما هم موافق هستیم و کمک می‌کنیم و کسانی  هم که چادر می‌خواهند می‌دهیم.

وی اضافه کرد: اگر نهایتا هم در مناطقی به صورت جمعی مواردی است که این دو صورت ممکن نبود، برای اسکان موقت وسایل دیگر هم وجود دارد که مهیا می‌کنیم اما اصل بر ساخت و ساز دوباره است که باید در زمانبندی مشخص شود.

وزیر کشور ضمن اشاره به خسارتهایی که به کشاورزی ، زراعت و دامداری وارد شده،تاکید کرد: این خسارتها سریعا ان شاالله جبران خواهد شد و تلاش بر این است که اینجا را به نحو احسن بازسازی کنیم. البته در رسانه ها صرفا پلدختر و معمولان مطرح شده اما در بازدید هوایی دیدیم که خیلی از روستاهایی که جمعیت بالایی دارند و خانه های زیادی دارند آسیب دیده و امکانات و خدمات زیرساختی آنها آسیب دیده است.

قائم مقام ستاد مدیریت بحران گفت: یکی از مصوبات این جلسه این بود که استاندار با یک نظام عادلانه و صحیح کاری کنند که هیچکس مورد غفلت واقع نشود.

وی افزود: جلسه امروز مخصوص پلدختر نبود بلکه جلسه استان بود که معمولا در استانداری برگزار می شود اما چون استاندار و رییس ستاد بحران در اینجا مستقر شده اند، اینجا برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات این جلسه گزارشهای غلط و نامناسب بود که به نظر من آنهایی که این گزارشها را پخش کردند ظلم کردند و باید به درگاه خدا استغفار کنند.

وی تاکید کرد: مردم بسیار خوب و بسیار همراه و بسیار مهربان اینجا آسیب دیده اند ولی فرمانده نیروی انتظامی گزارش داد که در این مدت یک مورد سرقت انجام نشده است، یک گزارش هم نداشتیم که برخی آبرو و حیثیت مردم را زیرسوال بردند. برخی اشرار از مراکز دیگر، شهرهای دیگر که همه جا هم هستند در این منطقه ظاهر شده بودند که شناسایی و دستگیر شدند .

وزیر کشور تصریح کرد: به عنوان رییس شورای امنیت از دادستان کل به عنوان متولی آبرو و اعتبار همه مردم می‌خواهم که حتما با تمام کسانی که اعتبار و آبرو یک ملت را زیر سوال می برند، برخورد جدی کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: اینجا  مردم واقعا همراه، همدل هستند و هیچ مورد خلافی گزارش نشده است البته نیروی انتظامی و اطلاعات، بسیج و سپاه در برقراری امنیت و نظم و انتظام کمک می‌کنند، طبیعی است در جایی که سیل به این عظمت می آید، شاهد بی نظمی در ترافیک و جاده ها باشیم و طبیعی تر این است که مردم برخی گلایه ها و ناراحتی ها را داشته باشند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: رییس جمهور چندبار تاکید داشتند که سریع تر مسائل این استان حل شود و واقع پیگیر هستند و مرتبا با بنده در ارتباطند، بقیه دستگاهها هم گزارش می‌دهند و در جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری هم بودیم و ایشان بر مراحل بعد از سیل و خسارتهای روحی و آسیبهای اجتماعی و مالی مردم تاکید ویژه ای داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز