خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس منطقه آق‌قلا از شنبه باز هستند/ آماری از خسارت وارد شده به مدارس پلدختر و معمولان در دست نیست

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۶۷۲

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس منطقه آق‌قلا از ۱۷ فروردین آغاز به کار می‌کند، تاکید کرد: در استان لرستان و دو شهر پلدختر و معمولان آمار دقیقی از خسارت وارد شده به مدارس در دست نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی در بازدید از مدارس منطقه آق‌قلا گفت: در بازدیدی از برخی مدارس داشتیم تمام تلاش‌مان را کردیم که مدارس در این مناطق از روز شنبه ۱۷ فروردین آغاز به کار کند. 

وی ادامه داد: در برخی مناطق نیز که به دلیل آبگرفتگی امکان ایاب و ذهاب برای دانش‌آموزان وجود ندارد، مدارس جایگزین پیش‌بینی شده است. 

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ۵۵ تا ۶۰ کانکس به مناطق سیل‌‌زده ارسال شده تا به عنوان کلاس درس مورد استفاده قرار بگیرد، اظهار داشت: تجهیزات کلاسی در این مناطق مستقر شده است و آمادگی کامل برای شروع کلاس‌ها از ۱۷ فروردین وجود دارد.

بطحایی درخصوص وضعیت مدارس سایر مناطق کشور به ویژه استان لرستان هم تصریح کرد: اقدامات آموزش و پرورش به تبع اقدامات دولت است اما اولویت اول ما حفظ سلامتی و جان دانش‌آموزان است. ضمن اینکه باید در اولین فرصت کلاس‌ها بازگشایی شوند اما در لرستان، در پلدختر و معمولان شدت سیل بسیار زیاد بوده و مدارس در معرض خطر هستند و آسیب جدی به برخی از مدارس وارد شده است. 

وی با بیان اینکه گزارش دقیقی از تعداد مدارس آسیب‌‌‌دیده در دست نیست، خاطرنشان کرد: امکانات ما برای مدارس سیل‌زده در این مناطق آماده است و به محض اینکه امکان زندگی کردن در مناطق وجود داشته، مدارس نیز دایر خواهد شد. پیش‌بینی لوازم التخریر، لوازم کلاس، منابع و اعتبارات لازم برای بازسازی و نوسازی مدارس در این مناطق وجود دارد و ان‌شالله به محض برطرف شدن این حادثه و بازگشت مردم به خانه و زندگی‌شان آموزش نیز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز