خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی کمبودها در مناطق سیل‌زده خنده‌دار است/ مردم با گونی مشغول ساختن محلی برای اقامت خود هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۳۹

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس با تاکید براینکه برخی از کمبودها در مناطق سیل‌زده خنده‌داراست، گفت: تناسبی بین امکانات موجود و آنچه مورد نیاز مردم است، وجود ندارد.

علی ساری (نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت سیلاب در استان خوزستان گفت: تمام روان آبها به سمت استان ما در حال سراریز شدن است، حوضه کرخه، دز و کارون روستا و شهرها را تهدید می‌کند، بخشی از روستاها و زمین های کشاورزی به زیر آب رفته اند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه روان آبها به سرعت به سوی حرکت به سوی استان ما است، ستاد بحران شکل گرفته اما تناسب میان امکانات موجود و  امکانات مورد نیاز وجود ندارد،  به طوری که ما در تمام روستاها به ماشین آلات سنگین نیاز داریم، ولی در حال حاضر این ماشین آلات در همه روستاها وجود ندارد.

ساری همچنین افزود: در شهرستان باوی مردم به شدت کمبود ماشین آلات سنگین دارند و در ارگانهای مختلفی مانند فرمانداری صحبت شده که هنوزم هم نتوانستند برای آنان ماشین آلات سنگین بفرستند.خسارت ما بیشتر در حوزه زمین های کشاورزی و خانه های مسکونی است که به زیر آب رفته اند.

ساری در خصوص وضعیت امدادرسانی به مردم گفت: تناسبی بین امکانات موجود و آنچه مورد نیاز است، وجود ندارد؛ ماشین سنگین و بیل مکانیکی موجو نیست و اگر هم امکاناتی باشد، محدود است. همچنین برای تقویت سیل بند، سنگ وجود ندارد، اینکه می گویم وجود ندارد نه اینکه صفر است، ولی تناسبی نیست. چند روستا داریم  که تعدادی محدودی دستگاه در آنها مشغول فعالیت هستند، برخی از کمبودها واقعا خنده دار هستند، مانند گونی و پلاستیک برای تقویت سیل بند؛ این موارد چیزی نیست که غیرقابل تامین باشد.متاسفانه تامین این موارد نیز برای تقویت سیل بندها در روستاها برای ما مشکل ساز شده است.

ساری در خصوص امدادرسانی هلال احمر بیان کرد: هلال احمر در جاهای مختلف حضور دارد، ولی اینکه به سرعت برای اسکان برنامه خیلی مدونی داشته باشند، اینطور نیست، آنها در حد توانشان کار می‌کنند. امروز صبح عده ای از مردم وسط زمین های کشاورزی خود با تعدادی گونی با خانواده خود مشغول ساختن محل اقامت بودند که من در همان موقع به افراد هلال احمر گفتم، چرا این افراد در اینجا حضور دارند. البته آنها می گویند به اندازه کافی چادر تهیه کرده اند، اما در این شرایط اینکه چادر چگونه وارد می شود و چگونه به دست افراد می‌رسد، مهم است. البته قبول دارم در این شرایط سخت ممکن است در بخش توزیع تغییراتی ایجاد شود، اما نه در این حد که شاهد چنین صحنه هایی باشیم وضعیت مردم مناسب و به شکلی که اعلام می کنند، نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز