خبرگزاری کار ایران

توضیحات جمالی نژاد از وضعیت سیلاب در استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۶۳

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که به همراه معاون اول رییس‌جمهور و جمعی از وزرا به منظور رصد اقدامات انجام شده برای مقابله با سامانه بارشی پیش‌رو و حضور در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، وارد خرم‌آباد شده در حاشیه این نشست توضیحاتی درخصوص وضعیت استان لرستان بیان کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌‌نژاد با اشاره به ورود معاون اول رییس‌‌جمهور و هیات همراه در عصر دیروز به خرم‌‌آباد گفت: جاده خرم‌‌آباد به پلدختر قطع شده که ترمیم آن با ادامه این بارش‌‌ها بسیار سخت و زمان‌‌بر خواهد بود زیرا این جاده در ۱۸ نقطه آسیب دیده است که امکان ایجاد واریانت نیز وجود ندارد و قطعا باید همان مسیر ترمیم شود.

وی افزود: به دلیل احتمال خطر و هشدار سیل ۸۰ درصد از ساکنان در معرض سیل در شهر درود و روستاهای پایین دست تخلیه شده‌‌اند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه کمپ‌‌های هلال احمر آماده پذیرایی و پذیرش سیل زدگان هستند، اظهار داشت: اماکن ورزشی و آموزشی و حسینه‌‌ها و فرهنگسراها و سایر فضاهای عمومی، آمادگی اسکان را دارند.

جمالی‌نژاد ادامه داد: جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان و شهرستان‌‌ها تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

وی در زمینه نشست هماهنگی شورای مدیریت بحران استان لرستان که ۱۱ فروردین به ریاست معاون اول رییس‌‌جمهور تشکیل شد، تصریح کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی درباره جبران خسارت‌‌ها، تعمیرات منازل آسیب‌‌دیده و ساخت منازل تخریب شده و اعطای وام به این منظور اتخاذ و مقرر شد در مرحله بعد خسارات وارد شده به نهادهای عمومی و زیرساخت‌های شهری و زیرساخت‌های استان لرستان برآورد و ارزیابی و پرداخت شود.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به ادامه بارش‌‌ها به صورت شدید در تمامی شهرهای استان لرستان طی ساعات اخیر که در نتیجه آن آبگرفتگی معابر در بسیاری از شهرها به وقوع پیوسته است، با بیان اینکه خرم‌‌رود در بخش‌هایی طغیان کرده و موجب وارد شدن خسارت به برخی زیرساخت‌ها و ورود آب به منازل ساحلی خرم‌‌آباد شده، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد مردم به هشدارهای اعلام شده توجه و برای حفظ جان خود محل‌‌های ساحلی را ترک کنید.

جمالی‌‌نژاد اضافه کرد: نیروهای آتش‌‌‌نشانی خرم‌‌آباد از صبح امروز در حال اطلاع‌‌رسانی و اعلام هشدار به ساکنان محدوده نوار ساحلی این شهر هستند و  نیروهای امدادی هم در حال تلاش برای امدادرسانی به مردم مناطق ساحلی خرم‌‌آباد هستند.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌‌های خدمت‌‌رسان و امدادی استان از جمله شهرداری‌‌ها و دهیاری‌ها در حالت آماده‌‌باش هستند و از آنها خواسته شده ضمن تاکید بر نهایت دقت و هوشیاری در مواجهه با پیامدهای احتمالی بارش‌ها، اقدامات لازم را در زمینه اطلاع‌رسانی، امدادرسانی و انجام اقدامات پیشگیرانه به‌ منظور جلوگیری از بروز خسارات احتمالی انجام دهند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر آب چند رودخانه استان لرستان به بالاترین حد رسیده و احتمال طغیان و وقوع آبگرفتگی در برخی روستاها و شهرها وجود دارد و برخی سدها هم در حال سرریز شدن است، ابراز داشت: هشدارهای لازم به مردم داده شده و ضرورت دارد مردم در محیط‌‌های امن و دور از حاشیه رودخانه‌ها اسکان یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز