خبرگزاری کار ایران

نجات جان 7 مادر باردار پرخطر در مناطق روستایی سراوان

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۴۴۰

با سرعت عمل و اقدام به موقع تیم های کشیک بهداشت و درمان در تعطیلات عید و همچنین با پیگیری بهورزان و مشارکت مردم 7 مادر باردار پرخطر که مراجعه ای به پزشک نداشتند به بیمارستان رازی سراوان منتقل و زایمان آنان با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایلنا،  سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این مطلب که سرعت و اقدام به موقع در نجات جان بیماران پرخطر بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارشهای واصله، برخی از این مادران باردار دچار پرفشاری خون و دیابت بوده اند لذا  اگر سرعت در انتقال به موقع این مادران به بیمارستان صورت نمی گرفت قطعا جان 7 نفر از مادران و نوزادان  با خطر جدی مواجه می شد.

وی ادامه داد: بر اساس پیگیری بهورزان محلی، این مادران باردار برای مراجعه به پزشک مقاومت می کردند لذا با گزارش به موقع و مراجعه تیم های بهداشت و درمان شهرستان و انجام معاینات لازم و تشخیص موارد پرخطر با مشارکت خوب مردم در سریعترین زمان ممکن با آمبولانس به مراکز درمانی شهرستان منتقل شدند و خدمات مراقبتی بهداشت و درمان زیر نظر پزشکان متخصص برای آنان ارائه شد.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن تقدیر از مردم عزیز و تیم های بهداشت و درمان و مشارکت بزرگان محلی سراوان در جهت نجات جان این مادران باردار را مصداق بارزی از همدلی مردم با خدمتگزاران عرصه سلامت عنوان کرد و افزود: قطعا مشارکت مردم در عرصه سلامت، زمینه ساز ترویج فرهنگ سلامت خواهد شد. گفتنی است: زایمان این مادران با انجام مراقبتهای تخصصی در بیمارستان سراوان انجام و حال عمومی مادران و فرزندان مطلوب گزارش شده  است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز