خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد گردشگری تهران خبر داد؛

افزایش ۳۵ درصدی استقبال از تورهای گردشگری تهران

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۴۵

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از رشد ۳۵ درصدی استقبال از تورهای گردشگری خبر داد و ت: امسال با سه طرح گردشگری میزبان شهروندان و مهمانان نوروزی هستیم.

به گزارش ایلنا، مهدی سیف درباره استقبال شهروندان و گردشگران ار تورهای نوروزی گفت: امسال شهروندان و گردشگران استقبال بسیار خوبی از تورها داشتند و نسبت به مدت مشابه سال پیش ۳۵ درصد استقبال از تورهایتهرانگردی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه روزانه در هشت مسیر مشخص، هشت تور برگزار می‌شود، اظهار داشت: در دو روز گذشته برخی از تورهای گردشگری به دلیل بارندگی کنسل شد، اما تورهایی که در اماکن سر بسته برگزار می‌شوند در جریان هستند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در خصوص هزینه تورهای گردشگری تصریح کرد: دو شیوه بازدید از تهران برای شهروندان در نظر گرفته شده است؛ تورهای تهرانگردی را داریم که با استانداردهای سازمان میراث فرهنگی همراه با تور لیدرهای حرفه ای، بیمه مسافر، پذیرایی، ایاب و ذهاب و ورودی برخی از اماکن همراه است. طبق تفاهم‌هایی که از پیش انجام شده است برای این تورهای گردشگری ورودی اماکن با تخفیف ۵۰ درصد محاسبه می‌شود.

سیف ادامه داد: اگر شهروندان و گردشگران تمایلی نداشته باشند از این تورها استفاده کنند می‌توانند از طرح پرسه در شهر استفاده کنند که در ۱۸ مسیر مختلف برنامه ریزی و در حال اجرا است. این طرح رایگان است و راهنماهای گردشگری با شال های منقش به طرح تهرانگردی در ۱۸ نقطه شهر تهران زیر چترهایی که از قبل تعبیه شده برای راهنمایی علاقه مندان حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح برای اولین بار در تهران در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: شهروندان و گردشگران داخلی از طرح پرسه در شهر استقبال بسیار خوبی داشتند. البته با توجه به تسلط راهنماها، گردشگران خارجی هم استقبال چشمگیری از این طرح داشتند. این راهنماها به زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسه تسلط کامل دارند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه حدود ۷۰ راهنمای گردشگری در این طرح فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: فکر می‌کردیم با توجه به بارندگی‌ها از این طرح استقبال نشود، اما در روزهای بارندگی هم استقبال چشمگیری داشتیم.

سیف اتوبوس گردشگری را از دیگر طرح‌های نوروزی گردشگری برشمرد و بیان کرد: چنانچه گردشگران امکان پیاده روی در شهر را ندارند به آنها پیشنهاد می‌دهیم از اتوبوس گردشگری استفاده کنند. این اتوبوس از میدان تجریش حرکت می‌کند، با عبور از خیابان ولیعصر (عج) و بزرگراه مدرس به میدان‌های هفت تیر و فردوسی می‌رود و سپس به سمت میدان آزادی حرکت کرده و از برج آزادی به برج میلاد می‌رود. این اتوبوس در ۱۲ ایستگاه توقف دارد و در این سفر شهری راهنمای‌گردشگری شهروندان را همراهی می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان می‌توانند با تماس با سامانه ۱۳۷ سیر تا پیاز گردشگری را از ۱۳۷ بپرسید، یادآور شد: شهروندان و گردشگران می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ از ساعت ۸ تا ۱۸ درخصوص اماکن گردشگری تهران مشاوره رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز