خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای مطرح شد؛

هشدار هواشناسی از وقوع سیل تا خیزش گرد و خاک

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۳۶

​سازمان هواشناسی کشور از وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس و برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان شمالی در روز آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای جدید، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور طی دو روز آینده پیش‌بینی کرد که امروز، بارش باران، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، غرب چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه شرقی و جنوبی همدان، برخی نقاط کرمانشاه و ایلام وجود دارد.

همچنین امروز ششم فروردین، در استان‌های مرکزی، نیمه جنوبی کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، نیمه شمالی و غربی سمنان، جنوب غرب اصفهان، یزد، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، مازندران و از شب در استان‌های گلستان و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شمال غرب، زاگرس و البرز و وزش باد شدید در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان و خراسان جنوبی خواهیم داشت.

بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان هواشناسی، فردا (چهارشنبه ۷ فروردین)، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس و برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود و وزش باد شدید در استان‌های سمنان و قم و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های سیستان وبلوچستان و شرق کرمان داریم.

سازمان هواشناسی کشور در پایان این اطلاعیه چنین آورده است که به هموطنان توصیه می‌شود؛ ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند. همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود؛ تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی را فراهم کنند.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که اخطاریه روز گذشته این سازمان، مبنی بر وقوع سیلاب در خوزستان و تعداد دیگری از استان‌ها به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز