خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس فتا ناجا به ایلنا خبر داد:

برداشت‌های غیرمجاز بانکی همچنان در صدر جرایم است/ استفاده از رمزهای پویا در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۴۴

رییس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه برداشت‌های غیرمجاز بانکی همچنان در صدر جرایم است، گفت: استفاده از رمزهای بانکی پویا در سال جدید در دستور کار است.

سردار وحید مجید (رییس پلیس فتا ناجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره کاهش جرائم سایبری با توجه به فیلتر تلگرام گفت: فیلترینگ تلگرام در کاهش جرائم تاثیرگذار بوده، چراکه جایی که خارج از کنترل باشد، قطعا مجرمان می‌توانند، عرصه فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی درباره کری خوانی برخی در فضای مجازی تصریح کرد: قطعا در مواردی که شاکیان به ما مراجعه کنند، ما براساس شکایت آنها پیگیری کرده و برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم، اما باید تاکید کنم که شبکه‌های اجتماعی که سرور‌های آنها در خارج از کشور قرار دارند و توسط کاربران در داخل کشور استفاده می‌شوند یک بستر مناسب را برای مجرمان ایجاد می‌کند.

رییس پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: بیشترین جرائم ما همچنان در خصوص برداشت‌های غیرمجاز بانکی است و این برداشت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بر همین اساس ما موضوعات OTP را با هماهنگی‌هایی که بین دولت، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات انجام دادیم، عملیاتی کردیم.

سردار مجید خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۴ بانک در کشور از سامانه OTP استفاده می‌کنند و رمزهای یکبار مصرف را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و این موضوع اثرات بسیار مثبتی در کاهش جرائم خواهد داشت. همچنین در خصوص برداشت‌های غیرمجاز در حوزه موبایل‌ بانکی، ATM‌ها و پوزها بزرگترین معضل ما استفاده از رمزهای استاتیک است که فرد یا از رمزهای ساده و تکراری استفاده می‌کند و یا اینکه مجبور می‌شود در مواقعی رمزش را به صورت آشکار اعلام کند که باعث سوءاستفاده مجرمان می‌شود.

وی ادامه داد: رمزهای یکبار مصرف شرایطی را بوجود می‌آورد که می‌تواند برداشت‌های غیرمجاز را به حداقل ممکن برساند. باید به جایی برسیم که برای هر تراکنشی یک رمز یکبار مصرف داشته باشیم. در مرحله اول حوزه موبایل بانکی تحت پوشش قرار می‌گیرد و رمز یکبار مصرف برای ورود به درگاه و انتقال و جابجایی در نظر گرفته می‌شود و در مرحله بعد رمز یکبار مصرف را برای حوزه پوزها جاری و ساری خواهیم کرد تا برای هر خرید کاربر از یک رمز یکبار مصرف استفاده کند.

رییس پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: در سال جدید استفاده از رمزهای پویا برای پوزها و ATM‌ها در دستور کار است، البته برای استفاده از رمزهای یکبار مصرف در پوزها و ATM‌ها نیاز به زیرساخت‌هایی است و چنانچه این اتفاق بیفتد، قطعا آمار جرائم ما پایین خواهد آمد.مردم باید بدانند که امنیت یک فرآیند است و محصول نیست که بتوان آن را خریداری کرد. این فرآیند باید لحظه به لحظه به روز شود و مردم باید مراقب باشند که گرفتار هکرها نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز