خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه آزاد:

علم برای حکومت‌داری و حکمرانی امری مقدم است

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۸۶

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظریه پردازی یک "باید" برای جمهوری اسلامی است، اگر به این برسیم که نظریه پردازی یک باید است دیگر برای هدایت آن دچار مشکل نخواهیم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی طهرانچی در  سومین کنگره کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره در چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: چله دوم انقلاب اسلامی آغاز شد، بیانیه‌ای که رهبری به عنوان گام دوم مطرح کردند بیانه‌ای است که علم و فناوری را به عنوان اولین گام از هفت رکن اساسی در نظر گرفته است‌.

طهرانچی افزود: این سوال مطرح است که چرا علم و فناوری به عنوان پایه اول مطرح شده است؟ تصور این است که بحث علم موشک، دفاع و سخت افزاری مطرح است اما ماهیت این امر  این است که علم برای حکومت داری و حکمرانی امری مقدم است علمی که می‌خواهد استقلال نظام را حفظ کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظریه پردازی یک "باید" برای جمهوری اسلامی است. اگر به این برسیم که نظریه پردازی یک باید است دیگر برای هدایت آن دچار مشکل نخواهیم شد. اداره امور کشور می‌خواهد هم امروز ما را به نحو احسنت مدیریت کند و هم آینده نیکو رقم بزند. اما به سه دسته علوم برای این مدیریت نیازمندیم که آن سه دسته چگونگی، چرایی و چیستی حمکرانی هستند.  که اگر این سه مورد به هم پیوسته نباشد باعث می‌شود استاد در دانشگاه خود نظریه بدهد و از طرف دیگر  "بانک" کار خودش را بکند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در نظام حکومتی ما سیاست کلی اجزا و برنامه ریزی کاملا مشخص است. دوره‌های ارزیابی چهار تا پنج ساله هستند و در کشور ما هم همین مدت برای ارزیابی لازم است. وقتی صحبت از حکمرانی می‌شود منظور سیاست گذاری ، ارزیابی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آینده نگاری است‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز