خبرگزاری کار ایران

مناسب‌سازی محیط زندگی معلولان؛ اولویت سازمان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۷۴۰

رئیس سازمان بهزیستی مناسب‌سازی محیط زندگی معلولان را اولویت این سازمان دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید قبادی دانا، رئیس سازمان بهزیستی در مراسم انعقاد  تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان بهزیستی و سازمان بسیج سازندگی که با موضوع مشارکت در تامین مسکن ۵۰۰۰ خانوار تحت پوشش و مناسب سازی محیط زندگی مبلمان شهری امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد، گفت: شروع نهضت مناسب سازی محیط زندگی افراد دارای معلولیت اولویت ما است و بسیج سازندگی با همکاری جوانان، دانش آموزان و دانشجویان به مناسب سازی محیط برای معلولان می پردازد و شاهد خواهیم بود که ۱۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان در نواحی مرزی، روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احداث می‌شود.

وی در ادامه گفت: تفاهم نامه ای برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی برای مددجویان و افراد دارای معلولیت با مشارکت بسیج سازندگی منعقد شده که مبلغ ۱۰ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض و حق انشعاب و سایر هزینه های ساخت به صورت رایگان به خانواده ها داده می شود و بسیج نیز تمهیدات لازم را برای خدمات فنی به طور رایگان درنظر گرفته که این عملیات توسط داوطلبان و نیروهای جهادی انجام می‌شود.

قبادی دانا همچنین افزود: مدت تفاهم نامه منعقد شده یک سال است و امیدواریم در زمینه مناسب سازی محیط ها برای معلولان و احداث واحد‌های مسکونی کار خوبی صورت گیرد و قرار است تفاهم نامه ای در زمینه احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان با همکاری وزارت راه و شهرسازی منعقد شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین در ارتباط با نهضت مردمی مناسب‌سازی محیط زندگی و مبلمان شهری خاطر‌نشان کرد: در این بخش تمهیداتی از سوی سازمان بسیج سازندگی و با حضور جهادی دانش‌آموزان و دانشجویان در مناطق مرزی، استان‌های محروم و همچنین در شهرهای زیر 25 هزار نفر آغاز خواهد شد.

قبادی دانا در ارتباط با مدت زمان اجرای تفاهمنامه تصریح کرد: زمان این تفاهمنامه یک سال خواهد بود و طبق زمانبندی صورت گرفته تا سال آینده 5 هزار واحد مسکونی در مناطق محروم و مرزی در شهرهای زیر 25 هزار نفر و همچنین 10 هزار واحد مسکونی برای تردد معلولان مناسب‌سازی خواهد شد.

وی درخصوص سایر اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش بیان کرد: براین اساس تفاهم نامه‌های دیگری را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن‌ساز  منعقد کرده ایم امیدواریم طبق زمان بندی انجام شده بتوانیم تا 3 سال آینده، 113 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی احداث کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد:  بهزیستی در زمینه ساخت مسکن مددجویان در مناطق مرزی و محروم، مبلغ 10 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌کند ضمن اینکه مبلغ 25 میلیون تومان نیز به صورت وام 4 درصد به افراد می پردازد که امیدواریم این رقم در سال آینده افزایش یابد.

وی در ادامه گفت:  با عقد این تفاهم نامه قطعا شاهد اتفاقات خوبی با مشارکت بسیج و بهزیستی خواهیم بود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای تامین مسکن مددجویان شاهد همکاری استانداران خواهیم بود.

قبادی دانا افزود: قرار است 300 واحد مسکونی در بوشهر با مشارکت استانداری احداث شود که 50 درصد از هزینه ساخت این واحدها توسط استانداری می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی همچنین تصریح کرد: مناسب محیط ها و معابر برای معلولان زمان کمتری می برد و هدف ما از این کار، فرهنگ سازی است و جوانان، جهادگران و دانش آموزان ما با ملزومات معلولان آشنا می‌شوند، ما دست جوانان جهادگر بسیجی که در عرصه مناسب سازی کمک می کنند را می بوسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز