خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران؛

تلاش می‌کنیم نحوه اداره امور شهر را تغییر دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۷۱۸۲

شهردار تهران در هشتمین شب کارگردانان سینمای ایران، بر اهمیت جایگاه فرهنگ در رویکرد مدیریت جدید پایتخت تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، پیروز حناچی، عصر چهارشنبه برای حضور در هشتمین شب کارگردانان سینمای ایران به برج میلاد رفت.

وی در ابتدای سخنان خود در این مراسم به این نقل‌قول از شیخ ابوالحسن خرقانی، عارف قرن چهارم هجری قمری اشاره کرد که «هر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آن کس که به درگاه باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان بو الحسن به نان ارزد»، گفت: ما در دوره جدید مدیریت‌شهری با رویکرد به جان ارزندگان موضوعات را می‌نگریم.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از دلایل ارزش بالای میراث‌فرهنگی تهران همین سینما است که بدون شک مرهون تلاش‌ها و فعالیت‌های شما کارگردانان است. به ندرت در جهان شهری هست که مثل تهران این تعداد هنرمند در آن جمع شده باشد. بر همین اساس، تلاش شهرداری و شورای‌شهر تهران متمرکز بر پاسداری از این سرمایه بزرگ است.

وی، رویکرد مدیریت جدید پایتخت را به عنوان یک تغییر پارادایم قابل‌بررسی خواند و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم نحوه اداره امور شهر را تغییر دهیم. درست است که بناهای فاخر می‌توانند جز سرمایه‌های شهر باشند، اما تمام سرمایه شهر ساختمان، پاساژ و مال نیست؛ دارایی و سرمایه شهر، هنرمندان و خلاقان هستند و قطعاً با این نگاه شهر به گونه‌ای دیگر اداره خواهد شد.

حناچی در ادامه استفاده از هنر و زیبایی را یکی از راهکارهای شهرداری تهران برای تغییر چهره تهران دانست و گفت: اگر از شما بپرسند تهران چه رنگی است، فکر می‌کنم بالاتفاق پاسختان رنگ خاکستری خواهد بود، اما اگر تلاش کنیم ظرفیت‌های نهفته در یک پالت رنگ را به گوشه‌گوشه شهر بیاوریم، این اتفاق تأثیر فوق‌العاده‌ای بر روح و روحیه شهروندان خواهد داشت. این نگاه در تاریخ و فرهنگ ما نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات راهی جز همراهی و همکاری مردم نداریم، عنوان کرد: به همین مناسبت، از شما که سرمایه‌های فرهنگی شهر و مردم این شهر هستید، تقاضا می‌کنم تا به کمپین‌هایی بپیوندید که به اداره بهتر امور شهر کمک می‌کنند.

رونمایی از مکانی به نام مرحوم «همایون شهنواز»

حناچی افزود: فردا به مناسبت قدردانی از یکی از همکاران هنرمند و بزرگوار شما، مرحوم همایون شهنواز، از مکانی به نام ایشان رونمایی خواهد شد.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: شما هنرمندان بخشی از خاطرات همه ما را ساختید؛ شما که زمینه‌ساز توسعه سینمای بعد از انقلاب بوده‌اید.

هشتمین شب کارگردانان سینمای ایران به میزبانی خانه سینما، کانون کارگردانان سینمای ایران و بنیاد سینمایی فارابی در برج میلاد تهران برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز