خبرگزاری کار ایران

شرکت بیش از ۴۹۰۰ زائر دانشگاهی در عتبات

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۸۸۲

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام بیش از ۴۹۰۰ دانشگاهی به عتبات عالیات در بیستمین دوره اعزام‌های این ستاد تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، حجت الاسلام محمد رضا فقیهی از اعزام بیش از ۴۹۰۰ دانشگاهی به عتبات عالیات در بیستمین دوره اعزام‌های این ستاد خبر داد.

وی افزود: با وجود آنکه بیش از چهل روز از آغاز بیستمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات گذشته، ۴۹۶۰ نفر از دانشگاهیان سراسر کشور در قالب ۱۲۴ کاروان به عتبات عالیات اعزام شده اند و این اعزام‌ها تا اردیبهشت ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: تمامی کاروان‌های دانشگاهیان با روحانی اعزام می‌شوند؛ همچنین ستاد، مداحان ثابتی را در نجف و کربلا در نظر گرفته است که مراسم استقبال و زیارت اول در حرم و وداع شب آخر در کربلا و نجف، زیر نظر روحانی کاروان و با حضور مداحان اعزامی برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه نجف شناسی در صافی صفا و روایت گری مصور توسط راوی بعثه مقام معظم رهبری در مرقد مطهر حر از برنامه‌های فرهنگی ویژه حین سفر برای کاروان‌های دانشگاهی است. همچنین همایش احلی من العسل در کربلای معلا در بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که دانشجویان در این همایش تجدید میثاق مجددی با امام، شهدا و مقام معظم رهبری می‌بندند. در پایان هر همایش، هدایای به رسم یادبود در اختیار زائرین دانشگاهی قرار می‌گیرد.

فقیهی افزود: حضور در بیت حضرت امام (ره)، مزار علامه امینی، اماکن تاریخی و مساجد نجف اشرف، زیارت اماکن و مقام‌هایی همچون خیمه گاه حسینی در کربلای معلی، روایتگری و زیارت علمای مدفون در کاظمین از دیگر برنامه‌های دانشگاهیان است که در این برنامه‌ها مباحث معرفتی و شناخت بزرگان عالم تشیع برای دانشگاهیان بازگو می‌شود.

وی یادآور شد: بسته‌های فرهنگی شامل مجموعه هشت بهشت، به فرزندم، مفاتیح دانشجویی و دفترچه یادداشت در همایش و جلسات آموزشی قبل از سفر تحویل دانشگاهیان شده است که مسابقه کتابخوانی از آن برگزار می‌شود. همچنین مسابقه چراغ راه هدایت در بخش‌های مختلف ادبی و هنری در بیستمین دوره اعزام‌ها همچون ادوار قبلی عتبات دانشگاهیان در حال برگزاری است. به نفرات برتر این مسابقات جوایزی همچون کمک هزینه سفرهای زیارتی اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز