خبرگزاری کار ایران

معاون سابق وزارت بهداشت:

هیات امنای ارزی ۵۰۰ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت خرید انجام داد/ اضافه شدن سه هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۹۹

معاون سابق وزارت بهداشت تاکید کرد: زمانی که من شروع به فعالیت در این زمینه کردم، دو قرارداد خرید آمبولانس وجود داشت که مشکلاتی را به وجود آورده بود. پس از پیگیری‌ها توانستیم تعداد قابل توجهی آمبولانس را وارد ایران کنیم. در حال حاضر، سه هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه شده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی صدرالسادات، معاون سابق توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت در این مراسم تصریح کرد: در زمینه فعالیت های عمرانی، اتفاقات خوبی رخ داده و دولت کمک‌‌های خوبی به وزارت بهداشت کرده است. و بیش از ۹ هزار و ۹۹۹ پروژه با اعتباری در حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار تخت جدید در حوزه سلامت ایجاد شده است. همچنین ۷۵۰۹ پروژه بهداشتی، ۶۵۱ مرکز جامع سلامت شهری در حوزه سلامت داشته ایم.  در حال حاضر ۲۶۴ پروژه درمانی در دست اجرا است و ۱۱۸ مرکز غربالگری سرطان و ۲۵۲ مرکز درمانی نیز تاسیس شده است.

معاون سابق توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حوزه بودجه و مالی، اقدامات خوبی انجام شده، در حالی که چالش اصلی وزارت بهداشت همین حوزه است، تصریح کرد: شاید وزارت بهداشت برجسته‌ترین دستگاهی بوده که بودجه‌‌ریزی را عملیاتی کرده است. البته سازمان برنامه و بودجه ایده را مطرح کرد تا ما توانستیم آن را اجرا کنیم و در‌ حال حاضر، سیستم پایش در‌ وزارت بهداشت ایجاد شده است.

صدرالسادات با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ درصد اعتبارات دانشگاه‌‌‌های ما مربوط به آموزش و پژوهش است و بقیه مربوط به ارائه خدمات بهداشت و درمان است، خاطرنشان کرد: با توجه به بحث‌هایی که در سازمان اداری و استخدامی درباره وزارت بهداشت وجود داشت، قرار شد که کار عجله‌ای برای ساختار وزارت بهداشت انجام نشود و برای یک بار مطالعه اساسی انجام شود تا ساختار و نظام‌های وزارت بهداشت یک بار بررسی شود. 

وی درخصوص هیات امنای ارزی و شرکت‌های تابعه آن ابراز داشت: در حوزه بازرگانی با حمایت‌های صورت گرفته از ظرفیت هیات امنای ارزی بیشترین بهره برده شد. هیات امنای ارزی یک نهاد عمومی غیردولتی مانند شهرداری و بنیاد مستضعفان و سازمان تامین اجتماعی است. 

معاون سابق وزارت بهداشت افزود: این نهاد عمومی غیردولتی، اختیارات ویژه و اساسنامه محکم و ظرفیت‌های فراوانی دارد، اما از این ظرفیت در وزارت بهداشت استفاده چندانی نشده اما از زمانی که مشغول به کار شدم، حدود ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی توسط این ارگان خریداری شده بود.

صدرالسادات با بیان اینکه هیات امنا یک شرکت با عنوان آوا پزشک نیز داشت که فقط سرنگ تولید می‌کرد، در حالی که باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: این شرکت به یک هلدینگ تبدیل و دو دسته شرکت ایجاد شد. یک دسته از شرکت‌ها وظیفه داشتند مشکلی از مشکلات وزارت بهداشت را حل کنند. به طور مثال در حوزه فناوری نمی‌توان پروژه‌های بزرگ در زمینه پرونده الکترونیک سلامت و بیمه را اجرایی کنیم و در نتیجه به فکر ایجاد یک ظرفیت بنگاهی در کنار دفتر آی‌‌‌تی ما را مشغول کرد و در نهایت شرکتی با نام آوا فناوری تاسیس شد.

وی اضافه کرد: زمانی در حوزه پرستاری بحران وجود داشت. شرکتی با توان اینکه بتواند نیرو تامین کند، تاسیس کردیم  که در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار پرستار و نیروی تخصصی مشغول فعالیت هستند و به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ارائه خدمت می‌کند. این شرکت نیز در قالب آوا پزشک ایجاد شد.

معاون سابق وزارت بهداشت با بیان اینکه در زمینه مدیریت بیمارستانی موفق نبودیم، یادآور شد: نمی‌توان به این شکل ادامه داد که همه بیمارستان‌ها دولتی باشند. باید نوع جدیدی از مدیریت بیمارستانی ایجاد شود. راه میانه این کار آن است که این بیمارستان‌ها را در قالب موسسه‌ای بیاوریم و به بازار عرضه کنیم. امسال هیات امنای ارزی ۵۰۰ میلیارد تومان برای وزارت بهداشت خرید انجام داد.

صدرالسادات درخصوص ماجرای سهام پالایشگاه اصفهان و آوای پردیس سلامت بیان کرد: سهام پالایشگاه اصفهان به آوای پردیس سلامت تبدیل شده و سهامداران این شرکت دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند اما حرف‌هایی وجود داشت. با هماهنگی‌های سخت و پیچیده‌ای که انجام شد و موافقت سازمان برنامه و بودجه و قوه قضاییه این شرکت تحت امر هیات امنای ارزی درآمد. این شرکت اسب زین کرده‌ای با دارایی بیش از دو هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این شرکت سرمایه‌‌‌گذاری خوبی انجام داده و یکی از ثمره‌های آن، ایجاد یک شرکت هلیکوپتری بود. ابتدا تلاش کردیم این کار را با همکاری هلال احمر انجام بدیم که موفق نبودیم و بعد سرمایه‌‌گذاری این کار را با آوای پردیس سلامت انجام دادیم. با همه محدودیت‌ها توانستیم این شرکت را با هشت فروند هلیکوپتر راه‌‌‌‌‌‌‌اندازی کنیم.

معاون اسبق وزارت بهداشت درباره تجهیز ناوگان اورژانس کشور گفت: زمانی که من شروع به فعالیت در این زمینه کردم، دو قرارداد خرید آمبولانس وجود داشت که مشکلاتی را به وجود آورده بود. پس از پیگیری‌ها توانستیم تعداد قابل توجهی آمبولانس را وارد ایران کنیم. در حال حاضر، سه هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه شده است و طی سه ماه آینده نیز سه قایق آمبولانس دریایی به ناوگان اورژانس افزوده می‌شود.

صدرالسادات افزود: در زمینه نیروی انسانی در شرایطی که استراتژی دولت انقباضی بود و هم‌‌‌اکنون هست، به علت برنامه‌های توسعه‌ای به دنبال جذب نیرو انسانی بوده‌‌ایم که در این راستا سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی در این زمینه همکاری کردند و بیش از ۳۵ هزار نیرو به صورت پیمانی و رسمی و بیش از ۳۰ هزار نفر نیروی شرکتی جذب شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز