خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در گفت‌وگو با ایلنا:

دانشگاه تهران رتبه اول در تعاملات بین‌المللی را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۴۸۵

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی گفت: دانشگاه‌های فنی و مهندسی جزء فعال‌ترین دانشگاه‌های ما در رنکینگ بین‌المللی هستند.

حسین سالار آملی (قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با مقایسه دانشگاه‌های علوم انسانی و دانشگاه‌های فنی مهندسی در خصوص تعاملات بین المللی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی در میان دانشگاه‌های علوم انسانی وضعیت خوبی در تعاملات بین‌المللی دارد.

 قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص فعال بودن دانشگاه‌های فنی و مهندسی به نسبت دانشگاه‌های علوم انسانی گفت: فعال‌ترین دانشگاه‌های ما در رنکینگ بین‌المللی دانشگاه‌های فنی مهندسی هستند. البته دانشگاه‌های جامع مثل دانشگاه شیراز و اصفهان هم وضعیت خوبی در این زمینه دارند.

سالارآملی با اعلام این خبر که دانشگاه تهران در تعاملات بین المللی به عنوان دانشگاه جامع رتبه اول را کسب کرده است، گفت: طبق ارزیابی‌هایی که صورت گرفت، برای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری نیز شاخص‌های خاصی در نظر گرفته بودیم که مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت دانشگاه تهران در این خصوص رتبه اول را کسب کرد.

وی با اشاره به شاخص‌هایی که دانشگاه‌ها در تعاملات و فعالیت‌های بین المللی‌شان بر اساس آن ارزیابی شده‌اند، گفت: دانشگاه‌‎ها عمدتا بر مبنای تعداد دانشجویان خارجی، خوشه‎های مشترک،  استفاده از ایرانیان مقیم خارج از کشور، پروژه‌ها و دوره‌هایی که با ایرانیان مقیم خارج برگزار می‌کنند، ارزیابی شدند که دانشگاه تهران رتبه اول را به دست آورد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی درباره شاخص‎های پژوهشگاه‌ها گفت: پژوهشگاه‌ها هم عمدتا بر تولید دانش فنی، ارتباطات بین المللی، فروش دانش فنی، کسب در آمد از دانش فنی به خارجی‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند که رتبه اول به پژوهشگاه علوم بنیادی تعلق گرفت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در پایان با بیان معیارهای پارک‎های علم و فناوری گفت: پارک‌های علم و فناوری هم عمدتا بر مبنای صادرات محصولات و کالاها به خارج از کشور، تولید فناوری، حضور در پارک‌های علم و فناور دنیا بررسی شدند که در آن هم شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مقام اول را کسب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز