خبرگزاری کار ایران

یزدانمهر خبر داد:

درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۶۵۳

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی این صندوق در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: این میزان در مقایسه با سال ۹۳ حدود ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش ایلنا، ذوالفقار یزدانمهر در شصت و سومین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که امروز در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد، با اشاره به مهم‌ترین عملکرد صندوق رفاه دانشجویان گفت: مأموریت ما ارتقای خدمات‌رسانی توأم با کرامت انسانی به دانشجویان است. عدالت‌محوری، کیفیت‌سازی و سرعت در ارائه خدمات و تسهیلات، هدفمندی، شفافیت و قانون‌مداری در تمامی فعالیت‌ها و روابط، حفظ کرامت انسانی دانشجویان و تسامح قانونی در مواجهه با آنان، اعتقاد به مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی در تعامل با دانشجویان دانشگاه‌ها، شایسته‌سالاری، تخصص‌گرایی و توجه به بهره‌وری ارزش‌هایی هستند که صندوق رفاه دانشجویان آنها را مد نظر دارد تا بتواند همواره به‌عنوان سازمان یادگیرنده، چابک، کارآمد و پاسخگو عمل کند.

وی افزود: تمرکز بر سرمایه‌گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار به‌منظور نیل به خودکفایی صندوق رفاه دانشجویان و نظارت و ارزیابی بر نحوه ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان از دیگر رویکردهای چهار سال اخیر صندوق رفاه دانشجویان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در تشریح فعالیت‌های مالی چهار ساله صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: در سال ۹۴ صندوق رفاه دانشجویان ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبارات عمومی داشته است که در سال ۹۷ به ۲۴۵ میلیارد تومان افزایش داشته است. همچنین در سال ۹۷ درآمد اختصاصی این صندوق نسبت به سال ۹۳، حدود ۱۲۲ درصد افزایش داشته است و اکنون ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد اختصاصی این صندوق است و ذخیره استراتژیک صندوق رفاه دانشجویان نسبت به سال ۹۳، حدود ۱۹۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته و در حال حاضر ۴ میلیارد و ۷۸۶ میلیون تومان ذخیره استراتژیک صندوق رفاه دانشجویان است.

یزدانمهر درخصوص رتبه‌بندی و ارتقای سطح و ظرفیت‌سازی سراهای دانشجویی تصریح کرد: ۷۴۲ بلوک و سرای دانشجویی در پنج سطح در سال ۹۵ به‌منظور عادلانه‌سازی نرخ اجاره‌بها و بهینه‌سازی سراهای دانشجویی رتبه‌بندی شد و با پرداخت مبلغ ۳۳.۹ میلیارد تومان از سال ۹۴ تاکنون ۵۵ دانشگاه در قالب کمک‌رهن توانستند ۲۱ هزار و ۱۹۰ نفر ظرفیت جدید ایجاد کنند.

وی ادامه داد: همچنین با در نظر گرفتن ۵.۲ میلیارد تومان ۱۴۰ اتاق تندرستی ایجاد و تجهیز شد و با هزینه ۷۴.۱ میلیارد تومان، ۵۸۷ سرای دانشجویی ارتقا یافت.

این مقام مسئول از انعقاد تفاهم‌نامه با پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم به‌منظور ارزیابی، آموزش و نظارت مستمر بر راه‌اندازی و تجهیز اتاق‌های تندرستی خبر داد و خاطرنشان کرد: این همکاری برای ایجاد نشاط و پویایی در سراهای دانشجویی صورت گرفته است.

یزدانمهر اضافه کرد: این صندوق با ایجاد چمن مصنوعی در سراهای دانشجویی و ایجاد جاده تندرستی در مجتمع سراهای دانشجویی دخترانه نیز گامی جهت رفاه بیشتر دانشجویان برداشته است و برای احداث، خرید و تکمیل سراهای دانشجویی نیز با هم‌افزایی که با بانک عامل انجام داده، توانسته است ۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت‌سازی کند.

وی به ۱۴ برنامه اصلی صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷ اشاره کرد و ابراز داشت: عملیاتی کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات صندوق ۱۴۰۰ با استمرار حرکت به‌سوی سازمان هوشمند و آی‌تی محور، ارائه تسهیلات برای تکمیل، ساخت و خرید سراهای دانشجویی متأهلی و مجردی، استمرار برنامه کمک به ارتقای سراهای دانشجویی رتبه‌های باقی‌مانده چهار و سه، مقاوم‌سازی سراهای دانشجویی مناطق زلزله‌خیز کشور، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس خدمات تغذیه و کمک به صنعتی‌سازی آنها و حمایت از کالاهای ایرانی از قبیل امکان‌سنجی خرید اقلام اساسی همانند برنج به‌جای اقلام خارجی از اعم برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷ است.

وی همچنین به مواردی از قبیل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس تغذیه و کمک به صنعتی‌سازی آنها، حمایت از ایجاد رستوران‌های مکمل در دانشگاه‌ها، نهادینه‌سازی مشارکت نیکوکاران، نهادهای عمومی و مردمی به‌منظور ارتقای خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف دانشجویی، حمایت از کارآفرینی ایده‌های دانشجویی و مشارکت مالی با شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور اشتغال و توانمندسازی دانشجویان حین تحصیل، کمک به مدیریت اموال راکد دانشگاه‌ها و درآمدزایی در راستای تقویت اقتصاد آموزش عالی، طراحی و اجرای نظام شناسایی دانشجویان مستعد و کم‌بضاعت در راستای خدمات هدفمند و مؤثر، امکان‌سنجی ایجاد کارگزاری بیمه دانشجویان، ایجاد جاده تندرستی در مجتمع سراهای دانشجویی دخترانه و همچنین بسترسازی به‌منظور بررسی و اجرای طرح مدیریت جامع خدمات رفاه دانشجویی به عنوان دیگر برنامه‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۷ اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز