خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مناطق محروم دانش‌آموزان تیزهوش فراوانی دارند

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۲۱۶

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان بیان کرد: دانش‌آموزان مناطق محروم بسیار با استعدادند و باید در این حوزه به طور مشخص کار ویژه‌ای انجام دهیم.

فاطمه مهاجرانی (رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تعداد دانش آموزان تیزهوش مناطق محروم و کلان شهرهایی که امکانات بیشتری دارند، گفت: تا به حال مطالعه تحقیقاتی روی دانش‌آموزانی که به مدرسه وارد می‌شوند به لحاظ ضریب هوشی صورت نگرفته است و قیاسی در این زمینه بین دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار و پر برخوادر انجام نشده است.

وی ادامه داد: طبق آن چیزی که علم به ما می‌گوید حدود دو درصد انسان‌ها افرادی هستند که از هوش بالاتری نسبت به دیگران برخوردارند، لذا ما هم با همین الگو حرکت می‌کنیم و اصلا شیوه گسترش مدارس ما در همه مناطق همین است.

مهاجرانی بیان کرد: سعی می‌کنیم به مناطق کم‌برخوردار تخصیص بیشتری بدهیم که اگر برخی‌ها به خاطر امکانات کمتر محروم شدند، این استعدادها را از دست ندهیم.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دانش آموزان تیزهوش در مناطق محروم فراوانند. دانش آموزان مناطق محروم بسیار با استعدادند و مجموعه ما باید در این حوزه به طور مشخص کار ویژه‌ای انجام دهد که اتفاقا انجام کار ویژه برای مناطق در دستور کارمان است.

وی اضافه کرد: در المپیاد سلول‌های بنیادی که از جمله المپیادهایی است که به نظر می‌آید نیاز به تجهیزات و مدرسه خاص دارد، وقتی بچه‌ها به مراحل دوم و سوم راه پیدا می‎کنند متوجه می‌شویم بسیاری از مدال‌هایمان به دانش‌آموزان مناطق محرومی تعلق دارد که هیچ کس تصور نمی‌کرد در این مناطق دانش‌آموزان بتوانند مدال طلا در المپیاد سلول‌های بنیادی کسب کنند. از این جهت ما به دانش آموزان مناطق محروم افتخار می‌کنیم که توانسته‌اند در مناطق کم‌برخودار شور و شعف خوبی را ایجاد کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به افزایش دانش‌آموزان تیزهوش و مدارس استعداد درخشان از اول انقلاب تا به امروز گفت: مدارس تیزهوشان از سال ۱۳۵۵ با دو مدرسه راه اندازی شد و تا سال‌های ۱۳۵۷ به ۶ مدرسه رسید. از سال۱۳۵۸ این مدارس به نوعی ذیل آموزش استثنایی رفتند و سازمان استعدادهای درخشان حذف و تبدیل به یک دفتر شدند. از سال ۱۳۶۶ دوباره سازمان احیا شد و با همان ۶ مدرسه کارش را ادامه داد. امروز به طور کل ۶۷۰ مدرسه تیزهوشان در کل کشور داریم. همچنین جمعیت حدود ۸۰۰ نفره تیز هوشان در قبل از انقلاب به جمعیت ۱۲۰ هزار نفر رسیده است. همچنین حدود یک سوم مدارس ما در مناطق کمتر برخوردار و کم برخودار هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز